tisdag 31 januari 2012

Promenerardag

Kallt idag på morgonen,-10. Troja och jag tog en långpromenad ganska tidigt,och faktiskt var det ganska skönt att känna den bistra kylan i ansiktet. Det gamla talesättet om att "det finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder",stämmer ju trots allt ganska bra. Tar man på sig ordentligt,så fryser man inte:-).

Hemkommen efter det,gjorde jag mig lite te och macka och tände lite ljus. Smakar alltid så gott och är mysigt när man kommit in i värmen efter en kall tur ute. Ett snabbt samtal till pappa för att höra om hur visningen hade gott i söndags. Tydligen många som vart där,och första budet är tydligen lagt.

Strax efter detta fick jag oväntat,men trevligt sällskap av Nina en stund. Hon hade fått lite extratid från en kurs hon vart på här i Jönköping, och passade på att slå en signal för att se om jag var hemma. Trevligt:-)

Ännu en långpromenad har sen avverkats idag. Minusgraderna hade minskat rejält till eftermiddagen och temperaturen låg bara på - 3 nu. Soligt och klart väder gjorde det trevligt att vandra lite extra idag.Skönt är det dessutom, att höra Troja ligga och snarka på andra sidan bordet i hennes bädd nu.

Nu är det hög tid att fixa lite med maten. Det blir en repris på gårdagens laxgryta,så jag ska bara koka lite pasta och värma på. Ska bli gott,för nu är jag rejält  hungrig efter att ha försökt minska på kaloriintaget för dagen..Mindre kalorier och extra promenad borde iallafall göra något gram på fettet;-).

En dag går så fort,och efter att ha strukit en gardin och fått upp den sen(orkade inte i går när vi tvättade),så blir det bara till att slappa i eftermiddag/kväll. Enda lediga dagen fram till helgen nu. Imorgon var det jobb igen...

Inga kommentarer: