lördag 28 januari 2012

Jobbarheg igen

Och i vanlig ordning kan jag inte sova. Det är så himla frustrerande att vara riktigt,riktigt trött. Man kommer hem på morgonen,fryser lite och kryper ner under det varma duntäcket och tycker det är så skönt. Jag brukar stänga av telefonen vid dessa tillfällen och ställa larm på kanske klockan 16.00. mest som en säkerhet att man ska hinna vakna i tid,hinna duscha och fixa med lite med mat utan att stressa. Vill också hinna med att ha lite tid för någon kopp kaffe och eventuellt lite "socialt" med datorn eller telefonen.

Så vad händer. Vaknade trött och kissenödig vid 11.00. Gick på toa och la mig sedan för att somna om. Men inte kan jag sova mer!!


Nu har jag vart uppe ett par timmar,har ätit lite och tänkte fixa i ordning allt här hemma lite snabbt. Ska sen  göra ett nytt försök att somna. Det blir inte så mycket sova imorgon,då jag ska till farfar,så ett par timmar hade ju inte direkt gjort något illa i min sargade kropp idag..

I övrigt är det lugnt. Gårdagen bjöd inte på några större händelser heller. Sålde lite grejer igen på fb-loppiset,så det var lite springande med det,mail och sms för att leverera över allt till folk sen. Just nu har jag bara ett par saker ute som inte folk verkar intresserade av,men annonserna får ligga kvar än så länge,för nu behöver jag ett lite break från det också. Visst är det kul att få in några kronor,men det är ganska tråkigt att passa en massa tider och platser när folk kan komma och hämta sen. Alla är ju inte smidiga med sina tider och tusen frågor heller..


Mellan detta spring igår,gjorde jag ju en fantastisk älggryta som jag precis skrivit ner receptet till er här. Blev riktigt imponerad av mitt första försök på viltkött,för trots att jag kollade av några recept innan,så komponerade jag sen ihop ett alldeles eget. Riktigt mumsigt blev det,och dagens middag blev därför densamma som igår.Kunde inte hålla fingrarna borta från en av de burkar som igentligen skulle frysas;-).


Men nu ska jag sätta lite fart med annat. Hela diskhon är full med disk,och mina krukväxter behöver visst lite vatten ser jag på deras slokande uppsyn. Mina är dock lite piggare än växten på denna bild;-)

 Önsker er en fin helg allihopa

Inga kommentarer: