onsdag 4 januari 2012

Lite röjardagar

Det händer inte mycket just nu,jag är mer än nöjd med det:-)

Äntligen har jag tid,tid till att få röja upp,städa och få i ordning i mitt hem igen. Jag vill ha ordning och reda runt mig för att trivas,jag vill göra saker ordentligt. För mig är inte saker ordentligt att man dammsuger och torkar golv lite då och då,utan att man även dammar,ansar blommor,har frostat ur frys,torkat av fönsterbrädor,att inte kläder ligger inslängt huller och buller i lådor och garderober osv. Har ju levt med att allt sådant har kommit i skymundan under allt för lång tid.

Jag trivs med att pyssla med sådant,men bara när jag inte behöva stressa för att det måste göras,eller har det hängandes över mig att allt hinner bli kaos innan. Jag gillar att småplocka och se att allt är fint och någorlunda organiserat,när jag vet att sakerna har en plats och där hittar jag dem när jag behöver dem igen.

Så i två dagar har jag småpysslat. Plockat ut varenda pryl som har med julen att göra,putsat ett fönster,dragit upp saker till vinden,dammat lite här och där,samtidigt som jag tagit det lugnt. Jag har suttit vid datorn,tjötat i telefon och vandrat ut med Troja mellan varven. Idag har det vart en avfrostning av frysen mellan tvättmaskinerna som snurrar. I lugnt tempo och ingen stress,precis som jag vill ha det:-) Ska också så sakteligen gå igenom alla prylar som jag plockat hem från Sjöstorp. Vad vill jag behålla,vad kan jag sälja eller skänka bort. Det får ta lite tid att fundera över allt,men det ska göras vid ett lämligt tillfälle iallafall..

Men nu har jag slöat färdigt för tillfället vid datorn. Ska dra ut på en liten promenad eftersom solen skiner. Det gäller att passa på...

1 kommentar:

Tekrånglat sa...

Hej och god fortsättning!
Det är så knäppt men efter jag har läst på din blogg så ser jag randigt i fem minuter efteråt. Det är den vita texten på svart bakgrund :D
Men jag har kommit på att jag kan markera all text och sen läsa, då går det bra.
(I-landsproblem)