torsdag 5 januari 2012

Prövar något nytt

Jag har sett att det funnits innan,men aldrig gått in och tittat. Jag pratar om ett "loppis" på facebook.

 Jag har precis prövat med att lägga in en ryamatta nu. Istället för att använda mig av blocket eller tradera,där sidan ska ha pengar för sin tjänst,varan kanske inte blir såld,eller att man ska skicka varan och betala frakter mm,så verkade ju detta ganska smidigt. Ingen kostnad för annonsen och om någon vill köpa så bor de i närheten och får hämta. Låter ju bra..

Jag kom helt enkelt att tänka på att jag köpte mig en ryamatta när jag var i Ullared i oktober. La på den på storarumsgolvet ena dagen,plockade bort den andra dagen. Jag gillade inte färgen...Jag sänkte priset till hälften,bättre lite pengar än att ha den liggandes under sängen,ihoprullad och oanvänd.

Funkar detta kanske jag har hittat en ny lösning till en hel del andra grejer jag samlat på mig genom åren. Jag gillar ju inte att skicka varor eller att krångla som man ofta får göra på de andra köp-och-sälj sajterna. Kanske kan bli av med lite grejer och tjäna,om inte mycket,men några kronor:-)

Inga kommentarer: