söndag 8 januari 2012

Söndagshelg:-)

Så bra det känns idag:-)

Efter en lugn jobbarnatt åkte jag hem och duschade och plockade ner lite mat till farfar innan jag åkte dit. Tanken var att även Björn skulle följt med,men när jag försökte ringa honom så var telefonen avstängd och jag orkade inte vänta på att han skulle vakna till liv. Vi hade bestämt halv nio och precis då åkte jag...


Väl hos farfar så hade hemtjänsten redan vart där under morgonen och det var helt okej i lägenheten (vilket var otroligt skönt,jag slapp städa idag). Däremot plockade jag ner alla julprylar och fixade lite vatten till blommorna. Inte många överlevande krukväxter kvar nu i lägenheten...I morgon är det handling igen (för hemtjänsten) och jag har skrivit inköpslista. Kanske har pappa ändå rätt när han säger jag lägger mig i allt,men efter förra veckans utbrott på just handlingen,så kanske de ändå kan handla efter en lista om den är skriven åt dem...



Efter en liten stund ringde Björn upp och sen kom han med ut till Forserum. Farfar tycker ju det är så roligt när vi kommer,så jag blev glad,att farfar blev glad. Han riktigt skiner upp när han får tjata strunt om en massa saker med olika personer,och eftersom jag är  mer "hushållerska" än sällskapsdam när jag är där,(trots att jag försöker att sitta en stund och umgås också)så uppskattade han förstås att någon satt med honom medan jag sprang omkring med annat. 

Att jag dessutom hade med mig 2 portioner köttgryta och potatis var ytterligare något han var glad över idag, och det känns ju roligt att han uppskattar maten.Jag vet ju att han saknar potatis och kött,men det är ju inte så lätt att laga olika rätter i förväg,då potatis inte är så gott att värma sen.

Ännu gladare blev jag idag av att Björn tog eget intiativ till att åka och köpa en ny tv till farfar. Pappa har ju lite svårt att få fingrarna "ur..." och efter ungefär ett halvårs väntetid från pappa om detta,så är nu Björn iväg och köper en nu istället. Riktigt bra Björn,plus i kanten till dig:-).Äntligen ska farfar få en ordentlig tv och kunna få njuta av all skidsport som går och förhoppningsvis även slippa sätta sig en halvmeter från tvn när det är "spännande åk" han vill se ordentigt. Ingen vet väl igentligen hur dåligt farfar ser,men han vägrar ju använda sina glasögon,så vad ska man göra!?


Och sist men inte minst,jag har redan gått av min jobbarhelg idag. I vanliga fall kör vi ju tre nätter under helgen,men nu ville en kollega till mig byta tur under nyårsdagen i förra veckan och idag jobbar hon min söndag istället. Känns otroligt skönt att vara ledig en extra dag,då söndagsnatten brukar vara den tuffaste att jobba pga ren utmattning då jag sover för lite. Nu känns det toppen:-)

I morgon har jag lite annat småpyssel för mig. Ska börja min morgon med ett välbehövligt frisörbesök,då en veckas förlängning på tiden denna gång,har gjort att jag börjar se ut som en  basketboll i huvudet ,och det är inte bara av viktökningen,även om den hjälper till en del;-)...

Annat på schemat imorgon är ju pantbanken,apoteket och ringa hörselcentralen åt farfar. Trots att jag är helt inställd på att inte få så mycket pengar från pantbanken,så är det ändå lite spännande att inte veta någon summa i förväg. Tänk om man får lite mer än vad man ändå tror,skulle vara ren lycka denna månad:-)


För mig är det nu dags att krypa ner en liten stund i sängen. Lite småseg i huvudet och någon timmes sömn ska nog inte skada nattens drömmar allt för mycket. Känner ju mig så nöjd och uppåt idag att jag har glömt bort all tid av stress för ett tag:-) Bye....

Inga kommentarer: