torsdag 5 januari 2012

Regn,regn och åter regn

Är lite småtrött på vädret faktiskt. Jag brukar gilla när det duggar lite smått i mellan varven,det ger en frisk luft och lite tid att slippa folk på mina rundor ute. Men nu känns det som att det har regnat under både sommar,höst och vinter. Kanske har jag fel,men har det inte vart någon dag med sol,för att sen regna i två veckor innan nästa solglimt kom igen? Har det inte regnat väl mycket nu?

Minns sommaren med regnskurar var dag,lite åskskurar på det.
Inte lönt att göra något vettigt,det regnade ju...Sol några timmar och sen började allt om. Minns att hösten var precis likadan. Mina svamprundor där jag gick vilse i skogen,blöt efter plötsliga regnskurar,hundpromenader där jag försökte skydda kameran mot väta.. Nu regnar vintern bort också...

Just nu känns det som att jag lever i en värld av totalt mörker med lite gråa skiftningar på det. Man åker till jobbet när det är mörkt,är vaken när det är natt (och mörkt),kommer hem och går ut med hunden när det är mörkt,kommer in igen,det börjar ljusna och blir grått,kanske sover en stund,vaknar igen när det börjar bli mörkgrått under eftermiddagen innan det blir mörkt igen innan man har hunnit vaknat till igen.Man kanske till och med blir ljusskygg snart...

Nä,nu saknar jag solen och ljuset. Skulle behöva den energikick som ljuset ger i huvudet. Lite solstrålar som ger lite hopp om att det finns något bakom det mörka där ute. Framförallt saknar jag att slippa bli blöt och frysa varenda gång jag går ut. Det är ju inte minus ute,men väl ruggigt och kallt. Snart måste väl ändå regnet ta slut??

Inga kommentarer: