söndag 22 januari 2012

Söndagsstäd

Det är redan söndag,dagarna springer iväg,men jag ska inte klaga. Det har vart en bra helg,jag har hunnit med att både slappa och haft aktiviteter.

Under fredagskvällen hade vi kalas/besök av Svens släkt. Elva personer + hund upptog den mesta platsen i lägenheten och det käkades pizza och tjatades friskt. Några glas vin slank ner under kvällen och jag ska vara ärlig och säga att utan mat på hela dagen,samt en frustration från dagen i övrigt,så slog alkoholen till direkt. Hm,jag tog en "powernapp" under besöket på kvällen,men ingen verkade ändå hålla så bra koll. Två av personerna försvann ganska tidigt (då var jag vaken),och tre satt fastklistrade vid tvn och rörde inte en fena. Fyra kvar (förutom jag och Sven) och de verkade ha heta och glada samtal i köket. Att två av dem var under 15 år och nog inte brydde sig om jag var med eller inte,så var det nog ingen större förlust att jag "försvann" ett par timmar...Det var ändå ganska lyckat i det stora hela;-)

Gårdagens aktiviteter var lugna. Sven var och storhandlade under förmiddagen,och utöver det så städade jag av det lite här hemma under tiden. Hunden fick ett par långpromenader under dagen och var sen nöjd med det. Under eftermiddagen började snön yra utanför, på gränsen till snöstorm då vinden ökade mer och mer. Det var då ganska skönt att krypa ner under en varm filt,tända en massa ljus, och bara apatiskt stirra på tvn utan att göra något mer .Även ett par telefonsamtal avverkades under em,vilket ju alltid är trevligt,men tar lite tid om man är pratsugen. En film och en inspelad tv-serie blev kvällen underhållning sen,och till detta blev det hemmgjord kycklingkebab i tunnbröd.Vi hade en hel del kebabsås över från gårdagen,och det är väl den som är min stora favorit i detta sammanhang.. Mums!!! Vi kom skapligt tidigt i säng och jag har sovit som en liten gris inatt;-)

Men nu ska jag sätta fart. Sambon och hund är i Nordsjö, (han för bilreperation,hunden för att busa och leka med katter och hundar i snön på gården). Jag ska förbereda morgondagens tvätt med att byta sängkläder och fixa lite annat som behövs göras här hemma. Musiken går på hög volym,jag har fått på mig "slapparkläder" och är på g för lite röjning...Väntar sen hem dem båda för lite dusch och en slapp söndagskväll i soffan. .Puss på er;-)

Inga kommentarer: