tisdag 3 januari 2012

Hm,ska jag behöva börja bråka igen?

I går for jag ju till farfar efter lite matlagning här hemma.Synen som mötte mig där var bättre,men långt ifrån bra. Efter farfars kommentar om att de dammsugit och handlat under förmiddagen så kunde jag ju naturligtvis inte hålla ögonen ifrån att kika på dessa moment.

Må hända att det var renare än om de inte gjort något,men skitigare än om jag inte städat på två veckor med hund och sambo i mitt hem. Men detta ser jag förbi lite. Kanske är jag lite överdriven med att det ska vara rent omkring mig,och huvudsaken är ju att det inte blir igengrott och äckligt...

Såg även att en del "ren" disk i diskstället hade matrester,trots att farfar sa att de ibland diskade om hans grejer.(suck!)

Det jag istället blev mest förbannad på var handlingen. Han får handling 1 gång i veckan och då får de väl se till att det finns mat hemma under den tiden.

När jag öppnade kylskåpet fick jag slänga en sur filmjölk,en möglig ost,en intorkad skiva av en skinkbit,samt ett paket färdiga pannkakor,köttbullar och korv som gått ut i datum,trots att de inte hade börjar mögla än...Det som jag anser SKA finnas hemma,såsom pålägg,smörgåsmargarin och färdigrätter till helst 7 dagar framöver,fanns endast en korv ärtsoppa och ett paket blodpudding. Är det vad han ska leva på i 7 dagar? Katastrofalt...

Jag skrev en lapp till dem och bad dom handla och kolla kylen ordentligt,samt att jag fått slänga och handla extra. Denna la jag på köksbordet tillsammans med deras egna papper om hur mycket tid de "offrade" på farfar. Namn och telefonnummer att de gärna får ringa mig om de har något att säga. Ingen har ringt,och nästa gång jag ser något liknande får det bli ett samtal till deras chef istället,såhär får det bara inte fortsätta. Vad är det för människor som jobbar i Forserums hemtjänst egentligen?

Jag lyckades däremot ta mig ner till både affären för att kompletteringshandla och få ihop iallafall hemlagad mat till 4 dagar framöver,samt några färdigköpta maträtter och pålägg och smör för resten av veckan..

Inga kommentarer: