onsdag 11 januari 2012

Slut på fantasi

Det har nästan blivit en vana att lägga in ett litet blogginlägg i samband med morgonkaffet,men idag står det still,har inget att skriva om alls. Man önskar ju att man kunde hitta en balans att leva i,men i mitt liv är det mest på eller av. Antingen fullt upp så man stressar som en jagat djur,eller helt av och ingenting händer. Just nu är det alltså av. Min nya kalender för året är nästan helt tom på aktiviteter och det känns både bra och dåligt. Man vill ju gärna ha något att pyssla med,men å andra sidan kanske det kan bli lite roliga spontanbesök till folk framöver istället.Komma och ta en kopp kaffe sådär som jag knappt hunnit på sista tiden.

Sen är det ju det där med att man har hur mycket som helst att göra om man vill. Har ju fortfarande inte fått ordning på alla kläder här hemma och har fortfarande en hel del saker att rensa/sälja/slänga här i skåpen. Kan ju alltid åka till skogen med hunden,eller laga mat till farfar eller mig själv.Farfars frys behöver bla tömmas på all gammal mat som farmor hade, och som aldrig kommer bli uppäten när ingen lagar den. Men just nu har jag ingen lust att sätta igång med något av det,det får bli framöver. Min förhoppning är att ha allt klart innan våren kommer,för då ska det satsas på utevistelse med hund och kamera i största mån. Men det känns ju som att det är ett bra tag dit än. Räknar inte med vår före 1 april iallafall...

Idag är det "vardag" igen om man tittar på schemat. De lediga dagarna går fort och jobbet väntar på mig ikväll. Dagen är planerad ganska detaljerat,med en hundpromenad runt Rocksjön nu på morgonen,lite förberedelser med jobbarmackor, mat och dusch under dagen,sen en runda runt elmia i em,för att träffa Camilla och hennes nya valp "Robert"(ja den heter så;-),innan det blir sängen några timmar innan jobbet. Hm,förutom att Troja och Robert ska leka lite (förhoppningsvis) så är det en ganska lugn,grå och helt vanlig vardag att vänta.Skönt att det är lugnt,men inte mycket att skriva om.

Inga kommentarer: