fredag 20 januari 2012

Hemkommen och arg (igen)

Har ont om tid,är nyss hemkommen från farfar och lite andra ärenden på vägen.

Fick ett spel idag igen,men hade en sådan tur (för dem) att jag varken fick tag i hemtjänstchefen eller handläggaren när jag ringde..har försökt både på fm och em,utan att någon svarar...

Hur kan det vara så in i helvete svårt att handla hem mat till farfar!!!???

Här kommer jag en fredag,när han har handling på måndagar. Inte en endaste middagsmat finns hemma,inte något att dricka till maten,inget smörgåsmargarin/smör finns i kylen. Dock ett plus att det fanns pålägg denna gången iallafall...

Nu är jag riktigt arg. Har skrivit inhandlingslistor,har skrivit lappar,har pratat med dem. Ändå ingen som bryr sig. Nu är det deras chef som gäller (om jag bara fick tag i henne!)...Nästa gång blir det faan tidningen eller tv. jag ger inte upp dethär,men blir riktigt frustreradoch arg,trodde inte man behövde gå såhär långt för en enkel tjänt som handling..!

Hur svårt kan det vara? Idag har jag gjort mitt. Jag har slängt  och rensat det sista i farfars frys,fyllt på med färdigrätter,bröd,pålägg,kaffe och fikagott.Slängt gammal mat. Allt är hemtjänstens jobb,men de gör det inte! 

Detta gjorde jag dock innan jag åkte dit(handlade alltså) ,så att smöret ,middagsmaten och drickan var slut visste jag inte...Handlade för 700 kr (borde betyda att det fattades en del)...Fixade två rätters middag,jag ska dit på söndag igen och fylla på med fler dagar..

 På måndag ska det ringas runt. Vad håller de på med,det här är katastrof ur de gamlas synvinkel,stackars,stackars dem som inte har några anhöriga som bryr sig. Jag undrar vad de får leva på i veckorna?!.Är det bara jag som reagerar? Var finns ni andra? Finns det ingen jäkla empati i dagens samhälle? Stridsyxan är åter uppe,och nu är den vass....

Inga kommentarer: