torsdag 12 januari 2012

Ööööhhhhh,det regnar!!!!!

Vilket otroligt skitväder! Är så fruktansvärt less på detta väder nu.. Regnet formligen öser ner och till det en ganks hård blåst. Jag har frångått mina principer och tagit en vilodag med hunden. Orkar inte idag,vill inte!!!Och inte Troja för den delen heller..

Jag stack iväg och handlade efter jobbet idag,redan då "pissade" det ner. Kom hem och tänkte att just nu vill jag inte ut,Troja får bara gå ut och kissa på gräsmattan utanför. Ett steg ut i regnet och hunden flög in igen. Ville inte gå ut alls!!Tydligen inte kissenödig heller,då jag hade fått ett sms av sambon tidigare att hon gjort båda behoven vid hans 5-minutersrunda vid 04..

Troja och jag gick och la oss istället. Hunden snarkade högljutt och jag låg och vände och vred på mig. Kunde inte somna alls. Vid tio gick jag upp,orkade inte ligga kvar och slita sängkläder längre.

Efter detta har ett par telefonsamtal avverkats,jag har dammsugit,svabbat och gjort ren toan. Även tagit en snabbis bort till kvartersaffären,då jag glömde ett par saker i dag på morgonen..Hunden har fått en kort rastningsrunda,men idag har jag inte ens dåligt samvete,varken hon eller jag vill ut,så varför? Middag,jobbarmackor och kvällsmat är förberett,då jag räknar med att lägga mig att sova sen istället.Känns ändå rätt bra att ha allt gjort,trivs när jag hunnit ifatt och slipper grubbla på en massa måsten..

Inga kommentarer: