söndag 8 januari 2012

Baconinlindad kyckling

Jag har ju lovat att försöka bättra mig med recepten,men ibland glömmer jag... Här kommer därför en gammal goding jag hade på min "gamla" blogg för ett par år sedan(innan jag startade denna).

Baconinlindad kycklingfile till 2 portioner

2 kycklingfiler
1 pkt bacon (ca 4 skivor per kycklingfile)
1 pkt vitlöksost
2-3 dl grädde
salt,peppar
ev vitlökspulver

Bryn kycklingfilerna runt om,krydda under tiden med salt och peppar.
Plocka ur kycklingen ur stekpannan och häll i ca 1/2 dl vatten i pannan. Häll sedan stekskyn i en ugnfast form.
Låt kycklingen svalna något. Skär sedan ett snitt i varje file och fyll snitten med vitlöksost och eventuellt vitlökskrydda.
Linda baconskivor runt kycklingen och lägg ner dem i stekskyn.Slå över grädden och låt allt puttra ihop i ugnen. 175 grader i ca 40 minuter.

Servera förslagsvis med ris eller klyftpotatis och något grönt..

Inga kommentarer: