fredag 20 januari 2012

Stressad idag

Idag har jag fullt upp,så troligtvis blir det inget mer skriviet denna dag.

Hade ställt klockan på sju och var trött när jag masade mig upp. Borde redan satt fart med dagens göromål,men måste få i mig kaffet och få lite tid att vakna till på.

Troja ska få en morgonpromenad nu snart och sen ska jag vidare och storhandla åt farfar. Hem och hämta hunden igen och köra vidare mot Forserum. Rensa ur det sista ur hans frys och fylla på med nytt. Ska fixa fram ett par matportioner till honom innan jag tar en skogstur i Forserum och rastar av hunden. Hem och duscha och snabbt fixa iordning allt här,slänga och sortera upp maten bland annat. Vid halv fyra-tiden kommer Svens bror med familj ,för att fira födelsedagsbarnet som fyllde i onsdags.

 Det är en stor familj,med sex barn,där två av barnen dessutom har sambos. Vi blir 12 personer i vår lilla tvåa om alla kommer..Trångt är bara förnamnet,även om jag tror att två iallafall inte kommer. Då flera i familjen är gluten/laktos allergiska/intoleranta,blir det snabblagat att bjuda på. Tydligen finns det en pizzeria här i stan som säljer pizza utan varken laktos eller gluten. Menyn att bjuda på blir alltså pizza idag, och jag behöver inte röra ett finger,vilket känns skönt:-)Lite laktosfri glass,frukt och maränger till efterätt. Det får duga vid både tidsbrist och brist på fantasi.

Utöver det,så fortsatte jag lite med min handel på fb-loppiset igår med riktigt gott resultat.Fick sålt ytterligare två mattor och en tavla på mindre än en timme. Ska fortsätta med fler grejer i nästa vecka,nu hinner jag inte idag. Har ju dragit upp det mesta på vinden och måste ta ner det igen om jag ska kunna fota och lägga ut annonser.  Har dessutom lovat leverera en av de sålda mattorna runt fyra idag, och träffa denne person vid vårdcentralen. Antagligen mitt i kalaset...

Så kära vänner. Idag har jag fullt upp och ska genast sätta fart. Till er önskar jag en trevlig och go helg så länge.

Inga kommentarer: