onsdag 18 januari 2012

Långledig

Sista passet avverkat och nu är jag långledig:-) 6 dagar utan att man behöver bry sig om tider och jobb. Man har det egentligen ganska bra som är ledig nästan en hel vecka på en femveckorsperiod,även om man glömmer bort det mellan varven när man är mer än trött och tycker man jobbar jämt..


Jag har haft en ovanligt "rörig" natt på mitt vanligtvis "lugna ställe",men inget av större allvar. det är väl bara det att man är så van att inget händer alls,och så helt plötsligt vill alla boende ha ens tid på en och samma natt.


Hemkommen, och Troja och jag vandrade ut som vanligt. Gött väder,med en minusgrad och inget folk:-)
Träffade dock på "min obekanta väns" hund,men med annan människa bakom kopplet. Hon trodde nog jag var lite konstig när både jag och Troja flög på både henne och hunden helt plötsligt där på vägen;-)

Ja, för Troja ville ju hälsa på hunden som hon brukar (vet ju inte vad han heter),och jag frågade lite försiktigt om det var "den gamle hunden" som var i kopplet, och talade om att hundarna känner varandra sen innan. Förklarade att jag brukar träffa hennes man ute (hur lät det då?;-) , och att vi brukar prata en stund när vi möts. Deras hund nosade hemtamt i mina fickor, då jag brukar bjuda han på några leversnittar när vi ses...Vet inte vad hon tänkte,men jag var noga med att förklara att vi brukar mötas på morgonen när vi går samma tid när jag har jobbat, och  att hundarna vill "sammspråka" en stund på vägen..Herregud,nu när jag tänker efter sa jag nog en massa dumma saker som kan misstolkas.....Bara att hoppas att hon inte är svartsjuk av sig och skäller ut "min vän" när hon kommer hem..





Hemkommen igen och jag känner mig bara nöjd. Ska faktiskt hoppa i säng ett par timmar för att orka hålla humöret uppe för eftermiddagen och kvällen. Sambon har födelsedag och min tanke är att fixa iordning allt innan han kommer hem från jobbet. Jobbarmackor ska göras,middagen vara klar. På bordet står nu rosbuketten i sin prakt och ett paket brevid det. Till kvällen blir det räkor,vitlöksbröd och lite vin framför ett av mina (dock inte sambons)favoritprogram just nu: Sveriges mästerkock:-)

Inga kommentarer: