fredag 13 januari 2012

Fredagsfika

En härlig morgon,lite kylig men inte värre än att man njutit ändå:-)
Kom hem efter en lugn natt på jobbet och såg att det faktiskt var aningen lite ljusare nu på morgonen. Det har ju vänt och vi går mot ljusare tider. Kanske var det månen som spelade mig ett spratt där i mörkret,men jag fick för mig att jag skulle få se en vacker soluppgång och drog med mig kameran ut. Någon soluppgång hann det inte bli,men lite vackra färger på himmeln som var värda att fotas.



Något som också var lite kul var att vattenpölarna frusit till is, och i ren blindo,fotade jag lite med blixt på dem när jag gick förbi. Lite kul bilder med alla vackra mönster:-)





Hemkommen igen satte jag igång och gjorde lite hemtrevligt inne. Tände lite ljus,värmde på ugnen och plockade fram lite "lyxfrukost". Jennie skulle komma på fika och iallafall jag skulle uppskatta att komma in i värmen ,till doft av nybakta baguetter och uppdukat bord på morgonkvisten. Jag gillar att göra lite extra av något simpelt när tillfälle ges:-).Troja passade  däremot på att slöa bort en stund i sin nya "säng"..




Jennie lämnade mig för någon timme sedan efter att vi hade tjattrat bort ett par timmar vid köksbordet,och jag har faktiskt hunnit slänga ihop både middag(gästlåda igen) och börjat på kvällsmaten efter det. Är man effektiv hinner man mycket...


Ska försöka slänga ihop något gott recept på kebabspett till kvällen,men har inte kommit längre än till köttet i min plan. Recept kommer väl någon dag framöver hoppas jag;-)


För mig är det dags för en snabb hundrunda till, och sen ett par timmars sömn förhoppningsvis. Är seg som en halväten kola och ska jag vara uppe längre än till 18 idag så får jag nog krypa ner en stund....Önskar er en trevlig helg så länge

Inga kommentarer: