tisdag 10 januari 2012

Nu var det kvällen...

Så börjar även denna dag gå mot kväll. Middagen är intagen,det är diskat och jag har städat av lite smått. Dammsugit och torkat golv idag bara,ska vi kalla det lättstäd?... "Lättstäd" kommer från min fd arbetsplats,när en klient/boende inte ville städa den dag det var sagt;-) "Vi" (personal) kom då på att den boende accepterade städningen om vi kallade den "lättstäd";-) Antagligen inte så stort och jobbigt för personen att tänka på,så vi sa helt enkelt "Men du,vi kör ett litet lättstäd i dag,så går det fort och är snart klart". Lite kul sådär bara.....

Var också och hämtade ut en ny bädd till Troja idag ,en som jag hade beställd i förra veckan och som nu hittat hit till Jönköping.Man kan förvisso undra varför jag köpte en ny bädd,när Troja mestadels ändå ligger i soffan,men hon använder den iallafall på mornarna när jag är i köket;-).. Exakt samma bädd som vi haft innan,men i en ny färg och lite påfyllning av "frigolitkulor" nu.

Vill till alla hundägare verkligen rekomendera dessa bäddar. De heter "Beanbag" och är en variant av de så kallade "sacco-säckarna" "vi" barn hade förr(när jag var barn alltså). En mjuk,slitstark bädd som är både tvättbar och underbart ergonomisk för hunden. Den formar sig för kroppen och tar varken åt sig värme eller kyla,hunden slipper frysa eller bli varm:-).. Googla bara beanbag,så kan ni läsa mer om ni är intresserade:-)
Jag är nu nöjd för dagen och ska återigen borra ner mig i soffan. Idag inväntar jag del två av "Sveriges mästerkock" och har förberett lite tända ljus och en hamburgare till kvällsmat sen innan. Känner mig precis lagom lugn och avslappnad att avsluta dagens hushållsarbete med en slapp kväll i soffan:-)

Inga kommentarer: