onsdag 18 januari 2012

Hjälp mig...

Har sett min blogg på tre olika datorer och förundras över mina foton...På MIN dator redigerar jag dem,och gör dem i ett bra ljus,balansererar dem mellan skuggor och färg.Det ser oftast bra ut när jag lägger ut foton....

Men nu till "problemet". Det jag sett från andra datorer visar en mörk,trist bild som inte alls balanserar så bra. Hur har ni det? Har ni trista,mörka bilder från mig,eller är det min dator som ger fel "ljus"? Känns så tråkigt när jag "fixar" dem  i ett fotoprogram , och tycker dem är så bra i min dator,men sen ser jag dom i en annan, och ser mest svarta skuggor.....Snälla,ge mig lite feedback,så jag kan fixa "problemet". Det är inte så kul att ta en massa bilder man tror är bra,för att sen se dem i annan dator helt kass...

4 kommentarer:

Jannie sa...

Jag tycker bilderna är bra :)

Eleonore sa...

Tack. Ska väl inte skriva här egentligen,men har ju kikat in på jobbets dator någon gång(båda ställerna);-) Det är där de är så konstiga/mörka.. Kolla där någon gång så får du se du tycker dem skiljer sig från din hemmadator. jag har ju bara min egen att jämföra med...

Tekrånglat sa...

Jag tycker dina bilder är jättevackra!

Eleonore sa...

Tack Fanny:-) Kanske är jobbens datorer som har konstig färg då. Blev lite orolig när båda jobbens datorer visade nästan svarta kort. Ibland blir ju fotona lite ljusa eller i dåligt ljus när man tar dem,då brukar jag ju ändra och mörka ner dem lite och fick för mig att det var min dator som gav fel ljus. Tack för feedbacken och trevlig helg:-)