tisdag 17 januari 2012

Fixar..

Ännu en natt på jobbet har avverkats och jag är rätt trött. Har vart och ordnat och fixat en del idag och inte kommit i säng som vanligt.

Började morgonen med en runda till Ica Maxi. Inhandlade lite smått inför morgondagen,då sambon fyller år då. Jag tänkt vi kunde få en trevlig kväll mitt i jobbarveckan och handlade hem lite räkor,vitlöksbröd och  dipp till detta. Handlade även in ett par nya krukväxter,då mina gamla bara dör... Jäkla fönster till att dra här hemma,jag köpte två nya växter i förra veckan som redan är avlidna...

Fortsatte sen hem,tog en tur ut med Troja. Ringde sen upp Jennie,(som jag bett om hjälp med till presenten, då det handlade om en videokamera till jakten),och fick veta att den kom med posten igår (senaste laget)...Hade en sådan tur att Jennie inte fått in något jobb idag och var hemma för "jour". Jag styrde bilen upp till Gölghult på en gång för att hämta denna...

Ett kort besök på runt en halvtimme med lite "tjöt", innan jag styrde kosan hemmåt igen. Slängde in Troja i lägenheten och fortsatte upp till A6. Var inne i en blomsteraffär för att köpa en vacker bukett,men chockades av priserna. Drog vidare till Coop istället och inhandlade 4 buketter för nästan mindre pris än vad en bukett kostade i blomsteraffären....Helt otroligt vad det kan skilja,och jag tror faktiskt inte blomsterbutikens buketter håller längre heller....

Två buketter rosor till sambon,och två buketter av annan sort till Sandra blev inköpt. Ska dit och fika i morgon eller möjligtvis på torsdag,då även hon fyllt år nyss.Hennes present blev ett spabesök med massage,ansiktsmask,bubbelbad och bastu. Vi var fyra som delade på detta överaskningsbesöket,men jag hade inte råd att följa med och njuta av härligheten tillsammans med de andra...Men jag har fått veta att hon uppskattade det fullt och gott,och det är ju huvudsaken:-)

Tog svängen förbi bolaget och inhandlade lite vitt till sambon,lite rött till mig. Sambon vägrar ju dricka rött,och tanken var väl att ha lite "gott" till räkorna även för honom imorgon. Själv struntar jag i vad jag äter,rött smakar alltid bäst för mig,och imorgon går jag på min långledighet och kan väl unna mig ett glas på "min helg".;-).

Vidare hem och jag  har ansat till alla blommor,slått in presenten och fixat lite med middagen. Ska gå ut en sväng med hundrackarn till, och sen hoppa i säng en stund. En natt kvar på jobbet,sen lite ledigt. Känns bra:-)

Inga kommentarer: