torsdag 29 december 2011

Upp med humöret

Jag erkänner direkt,ni har förstås redan förstått,men jag är inne i en lite deppig period nu och jag känner att det präglar både mina inlägg och övriga livet..

Men jag ska försöka tänka lite positivare,det hjälper ju inte direkt att tycka synd om sig själv heller. Problem löser sig sällan självmant..

Är hemkommen från jobbet och nu är det bara en natt kvar att jobba på detta året. Sen sitter man där med ett oskrivet år framför sig och undrar vart det gamla tog vägen egentligen. Kan dock inte säga att jag är ett dugg ledsen över att 2011 läggs i bagaget. Bort med allt helvete som vart....Nya tag igen..

Nyårsmenyn har blivit ändrad. Fick tillslut tag i Camilla igår,och hon kunde nog ordna det försvunna receptet till mig någon dag. Men nu börjar det kännas försent att handla och planera för rätten (bla skulle köttet ligga i marinad i 2 dygn).I stället blir det oxfile med gräddstuvad kantarellsås. Till det serveras det klyftpotatis,sallad och baguette. Låte väl inte så dumt egentligen,men jag blev lite uttråkad på  mig själv,att jag för skojs skull,nu på morgonen gick in på bloggen och tittade på vad jag bjudit på förra nyårsafton. Hm,samma sak...

Ja,ja det får gå ändå,huvudsaken är väl att man har något lite festligare att bjuda på än den gamla vanliga vardagsmaten;-)

Ska lägga in receptet på både oxfilen och förättens smördegsinbakade knyten till er,men inte just nu. Är trött och ska hoppa i säng en stund...

Inga kommentarer: