onsdag 7 december 2011

Bubbel och plask

Igår blev det ännu ett besök till relaxen på Rosenlund. Kändes som vanligt lyxigt att få rå om sig själv en stund sådär mitt i allt annat. Idag var det dessutom så kallade "bastusittningar"i relaxen. Vi  utnyttjade och gick på ett par av dem, och det var en ordentlig lerinpackning på den ena tillställningen, och en aromadoftolja i luften på den andra. Varmt och svettigt,men lite obehagligt skönt samtidigt. Man blir liksom slapp och slö i hela kroppen och trots att tröttheten sen brukar ta över,så är man skönt trött. Avslappnad och nöjd:-)

Denna gången var det Sandra och Maggan som jag var där med,och när Sandra först ringde och frågade om jag ville hänga på,var jag på vippen att säga nej. I huvudet snurrar ju alltid "Jag hinner inte,jag orkar inte",men för en gångs skull kom tanken "Jag vill, jag behöver det". Jag behöver få lite trevliga break och livet går ju inte under för att man unnar sig själv lite ibland. Oavsett hur seg och trött man än är,så piggar det alltid upp att göra något annat än vardagsgrejer ibland,det är bara så svårt att få till det att komma iväg för mig:-).

Och så hade vi det där med receptet på kycklingrulladerna igår... Jag tror att det skulle vart riktigt gott,om inte jag misstagit mig på ett par saker när jag gjorde dem;-) Kortslutning i huvudet när jag läste receptet på att det skulle vara 5 dl kycklingbuljong i rätten. Istället för att plocka fram en buljongtärning+ vatten,fick jag fram kycklingfond!!!! 5 dl kycklingfond i rätten ( och jag tyckte det lät mycket),gjorde att det knappt  blev godkänt att äta. Smakade mest salt och starkt...Ni ska ändå få receptet,kanske lyckas ni bättre än jag;-)

Inga kommentarer: