tisdag 6 december 2011

Kärlek till min hund

Klippning färdig! Det gick otroligt lätt och smidigt idag och Troja var bara ett litet uns motsträvig.Såg dock efteråt (efter att ha dammsugit och duschat både mig och hund) att jag missat en del under magen och på benen. Orkade inte börja om igen,utan det får va till en annan dag.. Äh,det gör inget,Troja är bara världens finaste ändå,huvudsaken är inte att det ser bra ut,utan att hon trivs med mindre päls..Min älskade lilla prinsessa<3<3<3


Jag kommer aldrig kunna beskriva min kärlek till denna hund,men hon är mitt allt. Denna stackars hund som jag kämpat/kämpar med så hårt för att få ordning på med allergier och till att trivas så bra som möjligt. En del skulle kanske kalla henne bortskämd och oupfostrad. En del förstår inte alls vad det innebär att äga denna goa,underbara hund. Hon kräver mycket omvårdnad,hon kräver mitt tålamod,mitt liv, mina pengar. Men hon finns alltid där. Hon är värd allt som går.Min fina underbara Troja.

 Men bortskämd ska hon vara och ouppfostran är en tolkningsfråga;-) Hon är inte dum eller aggresiv på något sätt,bara snäll,personlig och har en egen vilja. Vill hon ha något så får hon oftast- Mitt fel,inte hundens.. Ska aldrig ge denna kärlek till någon annan,den är för henne... 

Kan dock meddela och upplysa om att klippskäret var kasst! Han i affären varnade mig: Det är mycket svårare att klippa med långt skär än med det du har nu".Men jag trodde jag skulle bemästra det,det mesta brukar gå... Jag hade fel och bytte till det gamla efter någon minut igen;-)

2 kommentarer:

Jannie sa...

Klart att man skall älska sina husdjur, men är nog bara djurägare som begriper sig på det.
Troja är en underbar hund som förtjänar det bästa, och det har hon hos dig.

Eleonore sa...

Tack igen:-) Troja är min lilla prinsessa,som dock inte ska förknippas med "prinsessan" på jobbet;-)