tisdag 27 december 2011

Drömmar grusas...

Angående mitt förra inlägg,där drömmar och mål kunde bli sanna,så grusades de lite redan idag...

Tycker inte om att prata pengar egentligen,men sanningen var den,att pappa en gång sa (för inte så länge sedan) att Magnus (min bror) skulle få ett reducerat pris på gården ute i Sjöstorp om han ville köpa den. Björn och jag skulle få lite pengar i samma veva,som kompensation, och jag började drömma. Drömma om en framtid där mina banklån försvann och att jag skulle kunna köpa mig ett boende inför framtiden. Ett boende jag kunde mått bra i ,som jag trivdes i och som jag skulle velat göra till mitt eget palats. Bara jag sparade och gnetade ett år,så kunde det bli sant.

Nu har han bestämt (min bror alltså) att han inte ska köpa det,och jag min jäkla idiot ringde pappa idag. Samtalet gick bara ut på att höra hur det var med honom,men så när det börjades prata om papper och pengar,så kom ändå samtalet in på Sjöstorp. Jag undrade hur han tänkte angående försäljningen och när det var dags. Han visste inte...

Jag vill verkligen inte vara girig,men ändå,jag vill ju ha en framtid att tro på... Jag frågade därför pappa rent ut: Har du fortfarande tänkt att vi skulle få lite pengar när gården var såld,eller var det bara för att Magnus skull, du skulle reducera priset och kompensera oss sen?

Svaret jag fick drog ner mig... Pappa svarar att det där har han inte funderat på. Det är ju så mycket skatter, och pengarna försvinner fort. Och han vill  ju själv köpa sig något nytt att bo i,eventuellt något i jönköping där priserna är högre än i Nässjä där han bor nu. Dessutom är det ju så mycket krångel med alla aktier och fonder där pengarna sitter fast...

Det är hans pengar,jag missunnar honom inte,men ändå. Det känns faktiskt surt när någon "halvlovat" att man ska få pengar,man börjar drömma och se ljust på framtiden, och sen plötsligt säger att  "det vet jag inget om än..."

Mina drömmar är borta,jag är van vid känslan,men denna gången hade jag verkligen hoppats på något bättre.Jag hoppades på att livet skulle återvända,att jag skulle få det bättre,att jag skulle få ett liv där jag kan börja om och börja leva utan skulder, och ett konto som visar mer än 0 när räkningar är betalda...Nåja,får fortsätta kämpa med de andra målen jag hade för nästa år.....

Inga kommentarer: