söndag 18 december 2011

Söndagskväll

Har vart en lugn dag,men ändå med några goa inslag. Började morgonen med att sova till nio. Så skönt att få sova ut,även om jag inte vart ett dugg piggare av det ändå;-)

Käkade lite frukost i skenet av det fjärde adventsljuset tänt, och Sven fick samtidigt ett telefonsamtal av sin syster. Det var julklappsinhandling på gång hos dem,och hon undrade om vi kunde ha barnen en stund under tiden. Inga problem,snällare barn finns nog inte!!

Jag plockade ihop två chokladbollsdegar och satte ungarna vid köksbordet att göra dessa. De verkade trivas med aktiviteten och medan Sven "övervakade" dem lite tog jag en tur ut med Troja och var och snabbhandlade lite efter det.



Då jag misstänkte att föräldrarna var både hungriga och frusna efter julshoppingen,så fixade jag till lite middag och tände en massa ljus tills de var tillbaka några timmar senare. Gårdagens "Gästlåda" stog på menyn,och till det serverades lite varmbakta baguetter och sallad. Det verkade gå hem hos dem alla som tur va:-)

Barnen satt sen snällt och tittade på tv och spelade lite "Svarte Petter".  För oss andra blev det lite kaffe på maten i ljusets sken. Till barnen blev det såklart deras egna chokladbollar och saft, innan de fick ta med sig "baket" hem. Även det uppskattat så klart...



Ja,det var den dagen det. Hur kan tiden gå så fort? Visst blev det lite tjat, kaffe och biskvi efter maten,men att flera timmar bara försvinner sådär.Otroligt!  Men trevligt var det att träffa dem en stund och trots att jag egentligen inte är vidare barnkär,så tycker jag det är rätt kul att ändå få rå om dom en stund ibland och göra något kreativt. De är så himla tacksamma för att man ägnar dem lite av sin tid och bryr sig. Mysigt på något sätt. Och i samma veva får jag väl erkänna att jag kanske inte är så anti-barn som jag inbillar mig ibland;-)

Nu är det iallafall avdiskat efter gästerna och Troja har fått en runda till ute i snön/regnet. Klockan är tjugo i sex och inte mycket aktivitet kvar här idag. Funderar på en varm dusch och eventuellt lite glögg framför tvn sen.  Myyys......

Inga kommentarer: