torsdag 22 december 2011

Så kan det gå.....

Lite komisk situation idag blev det allt...

Jag traskade som vanligt ut i morgonen med Troja,men med mössa på,vilket betydde att jag inte brydde mig nämnvärt om hur jag såg ut i huvudet under. Inte heller brydde jag mig om att kläderna var lite lätt smutsiga,jag hade ju jacka över, och jag hade tänkt duscha och byta  kläder innan tvättiden idag.

Inga problem. Jag kom in,satte mig vid datorn en stund,plockade ur all tvätt jag kunde hitta och slängde på hallgolvet så länge. Detta betydde filtar,dukar,sängkläder bla. Därefter började jag plocka fram  frysta varor till dagens middag och kvällsmat,samt plockade fram potatis,ansjovis och lök till dagens Jansons jag skulle göra lite senare. Allt på diskbänken såklart,och förutom detta hade jag diskhon full med disk,en tompava vin på bänken och hela köksbordet fullt av grejer,såsom räkningar,miniräknare,pennor,bankdosa,plånbok,kontokort och en massa papper och brochyrer från farfars möte igår. Sitter sen i telefon när det ringer på dörren....

Troja börjar stormskälla,jag får lite halvpanik,börjar avsluta telefonsamtalet samtidigt som jag håller i hunden och öpnnar dörren. Där står,hör och häpna,elektrikern och vaktmästaren... Bara några månader (år) försent....

Känns väl sådär att släppa in dem i kaoset,men vad gör man?;-)Skäms och ursäktar mig (till vilken nytta egentligen?). Hann inte mer än släppa in dem, så ringer det på dörren igen. Samma scen utspelar sig igen med en skällande och galen hund,men nu också med två omkringspringande karlar i smutstvätt och annan skit. Nu är det grannen istället. Hon ville bara jag skulle fixa lite med hennes post över julhelgen då hon skulle bort,och tala om att hon var färdig med tvätten i tvättstugan,så jag kunde börja tvätta om jag vill...

Ha,ha,nu har man iallafall visat att man inte är så jäkla perfekt med allt iallafall. Med håret på ända och stök överallt,jag hoppas ingen av dem  blev allt för chockade. Men som Maggan sa på facebook om samma sak när jag skrev där: Jag visar att jag är mänsklig... Jag tar till mig av de orden och ursäktar mig med samma mening;-)

Nåja,nu har jag iallafall röjt upp här ,och  det får vara klart för idag. Godiskål på plats,städat,tvättat,diskat ,betalt räkningar och röjt upp alla papper och skräp. Middagen avklarad dessutom. Jansonen står i ugnen och är strax klar att ta ut.

 Tror jag kan ta det lugn nu,då jag äntligen kan ropa : Klar med julstöket för denna gång! Bara duka och värma på all mat på lördag innan gästerna kommer. Så nu är det julefrid i mitt hem, och jag tänker inte göra mer alls för att skapa julkänsla. Varken pappa,farfar,Sven,Björn eller Dev lär väl ändå klaga på att det är skitigt eller "ofärdigt" på något vis....

Tror jag ska nalla och provsmaka skinkan lite ikväll också. Bara för att "förstöra" den perfekta rundningen på den ,och visa att jag inte är mer än människa på lördag. För det är väl då den ska fram och egentligen ätas:-)

Inga kommentarer: