lördag 24 december 2011

Julafton

God jul på er!.

Borde igentligen inte alls sitta här,men nu får det banne mig vara nog med förberedelser och stök och eftersom jag ändå inte hinner sova något idag,så kan jag lika väl lägga några minuter här....

Morgonen började sämre än väntat. Min plan var att lite "käckt" sådär, att åka en sista runda till ICAmaxi efter jobbet. Slippa folk och gå omkring lite i lugn och ro innan jag åkte hem och sov någon imme innan resten av matförberedelserna börjades. Behövde dill (den jag köpt hade sett sina sista dagar) och kände lite, att även om nu inte Dev förstår vad julafton innebär,så att han iallafall kunde få en liten julklapp som var lite roligare än de kläder jag köpt sen innan tll honom.

Jag slutar jobba vid sju,dagpersonalen ska komma vid 06.45 för att få rapport innan dess. Fem i sju hade ingen dykt upp och jag börjar känna,att det här är inte bra. Andra året i rad,just på julafton som ingen kommer och byter av mig. Jag blir sur direkt faktiskt. Det är inte det att jag är petnoga,men jag är ALLTID shysst och kommer en halvtimme innan jag börjar,skickar hem personal tidigt om de vill och försöker alltid lösa om någon vill iväg tidigare än så. Min tid är faktiskt lika viktig som deras,men jag kräver inget tillbaka,bara att de är i tid till sitt arbetspass...

Vid sju hade ingen dykt upp. Jag ringde personen i fråga,men telefonen var avstängd. Mer sur!! Två minuter senare ringer personen och sjukskriver sig. Visst KAN man bli sjuk även denna natt,men när personen säger: "Jag har mått dåligt hela natten och kan inte komma idag,"så blir man lite surare. Det är julafton,vikarier hänger inte på träd,och om du nu på riktigt mått dåligt,så ring INNAN du börjar ditt pass för verksamhetens skull,för personalens skull och för klienternas skull. Ta lite ansvar!!!.

Lite syrligt och rätt irriterad önskar jag god jul och krya på dig,men tänkte helt annorlunda;-)....

En halvtimme senare har jag fått tag i en vikarie. Inte bästa lösningen med en kille från bemanningen som aldrig vart här innan,plus att den ordinarie personalen som skulle komma senare, är en ny personal som bara jobbat några dagar....Idag struntade jag i vilket,ville bara komma ifrån själv....

Nåja,strax efter åtta kommer killen iallafall, och efter lite snabb information från mig,hoppas jag att han reder sig en timme,innan nästa personal kommer. Känns aldrig bra att lämna såhär,men vad faan gör man??? Ibland hinner/orkar man bara inte bry sig,även om jag nu tog mitt ansvar och lovat komma in tidigare ikväll om det behövs....

En snabb runda till Icamaxi,fick tag i lite små julklappar i det sista och har väl bara lite dåligt samvete över att inte fått ihop de mest perfekta "klapparna"i år. Har noll koll på va folk vill ha,och med tanke på att vi ändå inte ska "byta" så får det kvitta även för mig. Har köpt till alla,även om det inte är det bästa jag kommit på...Skit samma känner jag nu,jag orkar inte mer....Har iallafall köpt mig en egen julklapp i stil med boken "LCHF gå ner i vikt": Inget roligt,men kanske en bit på min hälsa,jag måste gå ner några kilo nu,det skenar iväg för mycket.




Hade även Sandra och Dev här en stund igår. Lite julfika och lämna över julklapp. Inget särskilt,men ändå en liten gest om omtanke. Devin var "översöt" som vanligt:-)

Hem och slå in det sista i julklappsväg. Köttbullar,prinskorv steks på spisen,julkorven kokar,resten är tack och lov förberett sen igår (tackar någon för min planeringsförmåga att jag gjorde detta igår innan jobbet). Nu får det bli som det blir,jag är som sagt var inte mer än människa....Ska väl duscha till mig och sätta på smailet nu,så .....God jul på er...

Mitt julbord (arrangerat för bildena,det ska in i kylen direkt och plastas in innan det ska fram ordentligt;-)


Inga kommentarer: