fredag 2 december 2011

Latmajja....

Det värsta någon kan kalla mig för är lat! Det må hända att jag gillar mat,är lite överviktig och älskar att sitta och häcka framför datorn,men där i mellan är jag faktiskt i full fart och har sällan tid över till att just "lata" mig. Gör jag inget fysiskt så är huvudet på högvarv av problemlösningar eller med att göra upp planer för hur allt ska kunna fungera så smärtfritt som möjligt i framtiden.Jag vilar sällan till 100 %. 

 Det spelar ingen roll om du säger det på skoj eller av ironi,men lat är jag inte!

Ha,ha,nu lät det som att någon just kallat mig detta. Men nej,så är det inte. Anledningen till mitt inlägg nu, är att jag just idag är lat, och detta hör inte till vanligheterna.

Troligtvis är det en "biverkning" på senaste tidens press,men idag orkar jag ingenting. Jag tog en kort runda med Troja idag på morgonen,och utöver det har jag suttit vid datorn hela dagen. Känner inte för att sätta igång med något alls,men inser väl att jag måste iallafall göra ett par saker. det är ju jobbarhelg nu och för att få sova lite i eftermiddag måste jag göra lite jobbarmackor,fixa lite middag och duscha av mig lite iallafall.

Nåja,idag tar jag time out från livet och struntar i alla måsten.  Vet att jag har hur mycket som helst att ta tag i,men jag orkar inte idag,jag är en riktig latmajja:-).

Imorgon är en ny dag och då fortsätter jakten på tid. Tid att sova,tid att åka till farfar,laga middag,städa och tvätta åt honom. Sen var det ju detdär med att röja lägenheten,åka till sortergården,packa grejer,rensa garderober och skåp hos både honom och mig.Sjöstorps sista grejer behöver röjas,jag borde engagera mig mer i mycket mer,men jag orkar inte idag.

Trots allt,ibland känns det som jag är värd att bara göra ingenting. Ingenting ger dåligt samvete,men idag vill jag bara inte.....Time out för latmajjan idag!  

Inga kommentarer: