fredag 9 december 2011

Inte på humör alls

Vet inte vad jag ska skylla på,en dålig dag bara. Småsaker irriterar mig,inget blir riktigt bra hur man än gör...

Antagligen är det bara tröttheten som gör mig sur,men det gör inte saken bättre ändå. Har hållt igång hela dagen med undantag från 1 timmes sömn).Började som sagt med en jobbarnatt,fortsatte hem i riktigt regnrusk och frös "röva" av mig på en kort hundpromenad. In igen,bakade bullar,gjorde fyllningar till två olika sorters biskvier,smälte choklad,doppade dem och insåg att det blev så mycket över av allt, att jag satte igång en sats till. När jag ändå var igång gjorde jag lite kokostoppar också.

Det låter väl bra? Men så bra var det inte riktigt..

Bullarna blev väl helt ok,förutom att de jäste för mycket och blev enorma. Smörkrämen till biskvierna blev klumpig av små smörklumpar och tryffelfyllningen blev så hård att jag inte kunde göra min vanliga topping ,utan fick göra en ny variant. Sista plåten med biskvibottnar blev helt ok,men när jag doppade dem i chokladen och satte ut dem för att svalna,kletade de fast i plåten och varenda jäkla kaka gick sönder när jag skulle packa ner dem sen. Nu har jag dessutom ingen plats i frysen och vet inte var jag ska göra av allt. Farfar ska få en del på söndag,men jag hade ju tänkt frysa en del till julen nu då....

Men nu är det iallafall undanplockat och diskat,känns bara så surt när inget man gör blir riktigt bra. Har ju offrat en hel del timmar på detta idag....

Dessutom är jag lite tjurig över ett telefonsamtal jag precis haft. Tänker inte gå in på några detaljer,men hur svårt kan det vara att lyssna på vad jag har att säga för en gångs skull,så kanske saker blir lite enklare än att det ska gå så lång tid att saker blir till försent och till större problem än var de var från början....Trött jag blir!

Nä,nu ska jag döva mina sorger med lite rött i soffan. Orkar inte mer idag och ikväll blir det Idolfinalen som får snurra på tvn. I morgon ska jag på vinkväll i Forserum också,ska bli supertrevligt,men jag säger bara : "Stackars,stackars min lever och resterande organ,ni får verkligen jobba hårt nu..."Lovar kompensera även er nästa år, Stå ut tre veckor till bara;-)

Inga kommentarer: