fredag 30 december 2011

Fredag

Lite lättare i hjärtat i dag och det känns ju förstås jättebra. Jag vill dock tacka en viss person för lite hjälp på traven till det, och det är Maggis ,som skrev ett par fina mail till mig igår:-) Tack,det var guld värt:-). Har även fått mail av en annan person,som jag tackar utan namn,du vet vem du är..


Annars har dagen börjat som vanligt. Har jobbat i natt,kom hem och drog mig runt Elmia. Skillnaden på dagens runda var att eftersom det var så tidigt (inget folk ute) och mörkt,så släppte jag Troja lös under nästan hela rundan. Vad hon har sysslat med har jag ingen aning om,för hon kom fram i beckmörkret ungefär var 10 minut och tiggde lite godis,sen var hon borta igen.Ibland hörde jag hur det prasslade i buskarna brevid,men såg inget, då inte en endaste lampa lös upp någonstans i den svarta morgonen (natten)..En skön runda för mina tankar,en skön runda för hunden...

När vi kom ut i stadens ljus igen, såg jag dock att hon tydligen haft kul. Hela hundrackarn var full med lera... Hem, och vi tog båda en dusch innan det var dags för frukost.

Efter ytterligare ett par timmar har jag nu vart iväg och handlat lite, hunden ligger utslagen efter promenad,dusch och efter att ha glufsat i sig ett grisöra. Kan inte rå för det,men inget ger mig mer tillfredställelse än när hunden är nöjd och belåten ,och jag känner att jag hunnit med och orkat med henne ordentligt. Mår hon bra,mår jag bra. En enkel kombination som jag ska ta vara på mer under det nya året. Jag har ju inte riktigt hunnit med allt så bra som jag velat i år,även om jag vill poängtera att jag aldrig struntar i henne. Det har bara blivit lite mer stressade rundor ute, där jag inte hunnit njuta av det vi har tillsammans,ibland irriterad på hennes nycker,ibland bara gått utan att se upp, ibland även lite latare och kortare rundor när jag helt enkelt inte har orkat mer..

Men nu är det dags för en förändring. Snart dags att klinga in det nya året och ut på det "onda",och från och med då,ska jag ägna mig själv mer tid. Bli inte arga/sura för att jag kommer säga nej till saker,det ingår i planen på att ta hand om mig själv.Vill eller orkar jag inte,då ska jag inte...

Jag har förberett mig med att försöka "beta av" en del måsten som vart nu innan,och som det känns just nu är det faktiskt ganska lugnt på "måste-listan". Farfar har ju fått en fungerande hemtjänst och jag släpper på honom lite nu också.Nu ska jag försöka träffa mina vänner och bekanta lite mer,det har jag lovat sen lång tid tillbaka,jag ska se till att ge lite tid till det som stärker och helar livet för mig:-)Se till att jag får göra saker som är roliga och positiva...Jag har hoppet kvar:-)


Med dessa ord,som också kan bli det sista jag skriver för i år här,vill jag tacka alla mina läsare för det gågna året och hoppas på att ni tar till vara på det ni har. Ska man se det riktigt "krasst",så finns det inget som är så viktigt att det inte kan skjutas på,ur stressad och pressad man än är i stunden. Var rädda om er,ni har bara ett liv,ett tillfälle att få leva det.. I morgon ska jag ägna mig åt hunden och nyårsförberedelser till kvällen. Ska försöka bättra mig med kameran också,så ni får lite bilder att titta på till min text. Ett nytt år,nya förhoppningar. Ett stort GOTT NYTT ÅR till er alla,tillsammans gör vi det till ett bra år,eller hur?:-)Kramar

5 kommentarer:

Tekrånglat sa...

Bra nyårslöfte. Gott nytt år Eleonore. Ser fram emot att läsa din blogg även 2012.

Eleonore sa...

Och jag kan bara önska dig detsamma. Kul att du läser även om jag är lite melankolisk ibland;-)Kram och en önska om ett riktigt gott nytt år till dig med:-) Kram

Jannie sa...

Ser fram emot en lika rolig, intressant och tankeväckande blogg nästa år:)
Önskar DIG ett riktigt GOTT NYTT ÅR. Kram

Eleonore sa...

Tack Jannie och detsamma till dig. Ha ett riktigt gott nytt år,trots att jag nu har för mig att du jobbar?.Kramar

Jannie sa...

Ja, det står jobb på schemat, men det gör mig inget alls faktiskt, är ingen nyårsmänniska;)