söndag 18 december 2011

Fulspel av mig.....

Söndagskväll och det har vart en ganska lugn och behaglig helg faktiskt. Inte så att jag inte haft att göra,men ändå inte i full panik och i stress.

I går började jag ju dagen med ett besök hos farfar. Kaos(som vanligt),men jag röjde upp,,bytte sängkläder,diskade,tvättade,städade,handlade och lagade mat. Fick till sist i ordning på allt och åkte hem ganska belåten efter 5 timmar. 5 timmar,hör ni? 5 timmar av min "hemtjänst" som de andra har betalt för...

Lite information till er ,är också att jag fick ett samtal med hemtjänsten som sen dök upp. Jag fick dem tysta och säkert en hel del osäkra också. Fult eller inte av mig,jag har fotograferat en del i lägenheten och risken är att de får sina "fiskar varma" på onsdagsmötet.

Vågar inte ta i för hårt, riktigt än,då jag fortfarande är lite osäker på vad som är överenskommet att de ska göra,men att de ändå har gått för långt är jag helt övertygad om. Jag vet en del information om attt de iallafall ska följa upp om de ser något som inte fungerar. Detta ska de tala om för oss anhöriga om det inte fungerar. Dessutom försökte de dribbla bort mig med att "en del papper kan ju ta tid" när jag bad om att få se deras papper om farfar. De blev rätt tysta när jag talade om att jag själv är i vården och att jag VET att vissa papper och dokumetation ska finnas från dag 1 ;-).

Jag kommer informera er om hur det går i fortsättningen,för såhär är det inte acceptabelt att det ska få gå till. De äldre ska inte behöva ha det såhär helt enkelt.
Ett fåtal bilder av de jag tog,då jag har lite problem med uppladdningen nu ikväll.





4 kommentarer:

Jannie sa...

Fy farao va grisigt det ser ut att vara. Stackars din farfar som måste ha det såhär för att inte hemtjänsten har varken ögon eller händer.
Förstår mycket väl att du är förbannad, hoppas de får sig en rejäl tankeställare och åthutning från sin chef.

Eleonore sa...

Tack att du också reagerar,så jag inte behöver känna att jag överreagerar... Ja,jag är sur,men har precis fått veta att farfars pärm/dokumentation är : NOLL...Nu finns det alltså ännu mer att gå på;-)

Jannie sa...

Helt otroligt!
Hur sköter de sina jobb egentligen?
Detta borde anmälas till socialstyrelsen, för såhär får det inte gå till.
Din farfar har väl haft hemtjänst i närmare 2 månader nu och att inte ha varken genomförandeplan eller kommentarer om hur din farfar mår är helt skandalöst!

Eleonore sa...

Kan bara instämma.... Mer info kommer efter mötet.