söndag 25 december 2011

Oj så skönt

Jag känner mig utvilad! Var inne i duschen för en stund sedan och efteråt stog jag vid spegeln och smörjde in ansiktet med hudkräm. Synen som mötte mig var piggare än vanligt. Ansiktet var inte så grått,ringarna under ögonen inte så blåa och huden var nästan lite rosig (troligtvis av varmvattnet,men ändå;-)...

Jag har alltså sovit ordentligt idag. Gick och la mig nästan direkt när jag kom hem och vaknade upp strax innan halv tolv. Gick upp,käkade lite julrester,var uppe någon timme. Trött,mätt och belåten efter det och gick och la mig igen. Sov till fem:-).

Nu vet jag ju att man inte kan ta igen alla förlorade timmar sen innan,att det utvilade lätt soppas under av slarv på bara en endaste dag igen,(troligtvis redan imorgon efter nattens jobb),men gud så skönt det känns just nu:-) Känner mig nästan som ny! Det här måste jag göra oftare;-)

Klockan börjar närma sig tiden att dra till jobbet igen,men efter lite melankoliska inlägg de senaste dagarna ville jag iallafall pigga upp bloggen med något positivt:-) Sova är underskattat...

Inga kommentarer: