måndag 5 december 2011

Har tid över

Det kan knappast kännas bättre än nu. Efter en intensiv helg där jag faktiskt hunnit med ganska mycket,så börjar jag känna mig lite avslappnad igen(och känslan är underbar).

Visst finns det mer (massor) att göra när andan faller på,men inget som känns sådär panik och måste just nu...Har städat och tvättat omkring mig,Troja har fått "renbäddat" och hemmet i övrigt luktar gott av sköljmedel oh doftljus,jag har fått upp julprylarna som ska användas i lägenheten och resten är på vinden. De mesta grejer av farmors "ärvegods" är nerpackat ,det som ska,och resten är framplockat, eller har packats i "second hand" kartongen. Skafferi och kylskåp är städat och påfyllt. Trojas ben och matförråd är fullt,de flesta små julklappar som jag tänkt köpa i år (det blir inte mycket) är klara och beställda. Bilen har ny musik och datorn funkar utmärkt. Saker är slängda och ligger inte och dammar och tar plats överallt. Nytt klippblad till Troja är köpt,farmors mediciner är inlämnat på apoteket, och bilen är i övrigt rensat från saker och annat skräp. Dessutom har jag precis stekt 1 kilo köttbullar att frysa in. Lite till jul,lite för brorsans middagar....Lycka över att ha fått allt klart:-)

Visst behöver jag fortfarande städa hos farfar (lite panik och dåligt samvete över att jag inte orkade i helgen),planera något framöver om jag tänkt fira någon jul alls i år. Ingen annan lär planera den åt mig...Jag behöver rensa bland mina kläder och komma ifatt med sömnen lite,samt fixa lite granris (istället för julgran) till lägenheten och ballkongen,och klippa hundrackarn också. Men det känns lugnt,jag har tid än och inget känns panik.

I morgon ska jag ta en riktig "Troja"-dag på min lediga dag för denna vecka. Gå långpromenader,duscha och klippa henne. Jag har saknat henne i helgen och nu känns det som att hon ska få lite välförtjänt kompensation för det hon inte fått på senare tid. Jag har ju vart uppe i högvarv på annat och jag känner hon kommit lite i skymundanpå senare tid. Funderar på om jag ska bege mig till skogen imorgon och se om jag dessutom kan hitta lite granris i samband med hundrastningen;-) 

Men än är det måndag och min plan idag är att stryka sista julgardinen och få upp igen,samt sova en timme eller så. Resten av eftermiddagen ska det slappas på och det blir tidigt i säng för att orka med morgondagen efter helgens jobbarpass också. Imorgon är jag ny och "fit for figth" igen:-)

Inga kommentarer: