måndag 19 december 2011

För bra för att vara sant.....

Börjar väl med att rapportera om mitt föregående inlägg. Vet inte vad jag tryckt på för att texten  ska bli så sne och konstig, och börjar skriva ut sig på sidorna??? Datorns värld igen och jag förstår inget. Orkar inte heller skriva om.....

Annars har dagen vart riktigt,riktigt bra,och tidschemt ligger på plus,mer än vad jag räknat med.

Började med en tur till mina kära nattkollegor och hade möte i Kastanjegårdens lokaler. Inget vidare till möte igentligen,då vi mest pratar annat och har trevligt tillsammans en stund;-) Visst blir det väl lite jobbarsnack,men inte direkt strukturerat.. Tror ändå det är viktigt att vi får träffas ibland,då vi ju aldrig träffas på jobbet, och trots allt behöver ventilera oss och prata ihop oss lite om våra boenden.

Utöver detta var det avtackning av en kollega. Killen som slutar har vart vikarie/gått på mammavick hos oss i 4 år,och nu är han äntligen inlasad och har fått jobb på ett annat ställe. Känns lite konstigt när folk försvinner,men så är det ju med arbetskamrater. Man har dem bara där omkring sig som en självklarhet tills de helt enkelt slutar/går vidare. Jag kan bara önska honom stort lycka till i framtiden och hoppas han kommer trivas på det nya jobbet:-) 

Ännu en trevlig sak idag var chefens julklapp till oss. Jag blev faktiskt väldigt glad över ett presentkort på 300 kr,som kan användas på hela A6. Jag ska helt egoistiskt använda det till något fint till mig själv och tackar så ödmjukast.Jag vet bara inte vad än.  

Jag måste få skryta lite med honom, för jag trodde aldrig en chef kunde vara så trevlig,snäll och vilja oss anställda så väl som han. Att det både bjuds på resor och julklappar  är väl en trevlig och glädjande sak,men att man därefter får både svar på sina frågor om det är något, och gehör på sina åsikter är inte illa. Det måste verkligen vara en lyckoträff att få ALLT i samma chef . Kan inte annat än säga att jag tycker hemskt mycket om honom och att han ska ha en stor guldstjärna av mig:-)Och ja,jag gillade verkligen förre chefen,men är inte ledsen nu heller...

Efter att ha kommit hem var det lite telefonsamtal som skulle uträttas. Farfars handläggare bla,och jag måste erkänna en sak. Jag har fått så mycket respons av henne,att jag inte ens kan vara arg längre,inte på henne iallafall. På mötet på onsdag ska det fortfarande bli diskussioner om allt som jag tänkt mig innan,(det kan jag lova,)men när man får beröm över att man både ringer och talar om det som är fel,att man får beröm över att man engagerar sig,att man skriver ner allt och gör handlingsistor,så är det svårt att vara arg.Jag blir aldrig berömd,mest betraktad som jobbig och obekväm om jag vill göra något bra och motsatsen gjorde mig positiv idag. 

 Jag är fortfarande förskräckt över hur allt har gått till med farfar (det är inte acceptabelt alls),men det är knappast handläggarens fel,det är personalens. Jag känner att det kommer gå bra på onsdag,allt löser sig nog ändå,jag har ju handläggarens stöd,inte illa!...

Vidare sen mot nästa knip-i-magen-projekt för dagen. Besikta bilen! Alltid en viss oro på hur mycket fel de ska hitta på bilen,och alltid ont i magen över hur mycket det ska kosta att reparera.

Blev därför på aå himla gott humör när jag möts av en kille som kastar snöbollar på sin kollega,ber en ny tjej  (som började arbeta där idag) besikta bilen (med hans översikt) och skojar friskt om allt och inget. Han gjorde mig glad helt enkelt. Älskar människor som är sådär "solsken" och lyser upp dagen när allt känns lite trist. Att bilen dessutom gick igenom helt problemfritt,med bara en liten anmärkning om registreringssyltbelysningen (funkade ej) gjorde ju inte saken sämre. Gött,byta lampa och klart för ett helt år frammåt:-)

Nästa anhalt blev Huskvarna. Fixade sista julklapparna,inhandlade 2 kilo julgodis,samt lite vin till mig själv och ben och mat till Troja. Inga köer och lite folk i min väg (gör mig överlycklig i december).Fick julklapp av "hundaffären" för att jag var "storkund" (ups!)och ett parfymprov av parfymaffären där jag handlade deo till pappa. Känner mig bortskämd riktigt idag,vem kunde tro det när man vaknade trött och sliten i dag på morgonen?:-)

Hemma igen och jag har hunnit griljera julskinkan( lite tidigt,men för att tdsplanen ska hålla hela veckan ut),Troja har fått en "julklippning" och dusch, och jag blev faktiskt till och med bjuden på potatis,fläsk och löksås av sambon till middag. Hör ju inte direkt till vanligheten att få middagsmaten serverad....

Har helt enkelt haft en superdag och tror jag ska gosa ner mig i soffan med ett glas rött idag. I morgon väntas jobb igen,men tills dess mår jag som en prinsessa och njuter av lite julefrid,det gäller att ta tillvara på de tillfällerna som bjuds nu för tiden ,och jag har njutit idag. Äntligen lite flyt i tillvaron känns det som:-)

Inga kommentarer: