onsdag 7 december 2011

Barnvakt

Jajamen,idag kommer goungen hit för att få umgås med faster lite och jag har fixat och fejjat hela morgonen för att det ska funka;-) Det var ju ett par månader sedan jag hade honom någon längre stund och det känns lite nervöst. Tänk om han gallskriker och inte alls vill vara här.....

Han växer ju så det knakar och nu får man nog hålla lite koll på vad han stoppar i munnen och så han inte reser sig och ramlar eller slår sig. Med detta i bakhuvudet har jag förberett dagen nu innan istället. Bad Sandra skicka med barnvagn och utekläder så vi kunde ta en promenad. Kan bli spännande bara det med en hund och barnvagn i ishalka ute.....Man känner verkligen att man inte är van vid dessa situationer,men jag vet att Devin gillar att vara ute,så det blir nog bra om bara Troja håller sig i skinnet;-)

Dessutom lovade jag Björn middag idag,då det är han som sen ska hämta honom efter jobbet sen. Jag har stekt till köttbullarna nu ,och gjort sås och skalat potatis. Bara bränna på plattan och värma resten i micron när det ska vara färdigt vid tretiden. Det bör man väl hinna även med ett barn vid sin sida;-)!


För att inte Sandra ska känna sig utanför har jag även slängt ihop en sockerkaka som nu står och svalnar. Tyvärr gick den sönder när jag stjälpte över den ur formen,men det kan inte hjälpas...Lite kaffe och kaka ska hon iallafall få innan hon beger sig vidare till tatueraren för att fylla på sin ursnygga tatuering:-)

Har dessutom stressat in i duschen,vart social med en granne som var ledsen över sin väns dödsfall och hunnit med en lite kortare runda ut med Troja. Herregud vad halt det var idag. Gick och slirade ordentligt bland vägarna och trottoarerna...

Men nu är det lugnt en liten stund. Ska diska av och sätta på lite kaffe innan Sandra dyker upp,sen blir det "åka" av;-) I natt är det jobb,så ska försöka sova lite sen i eftermiddag också... Fullt upp med andra ord och det blir nog inget mer här för mig idag:-)

Kram

Inga kommentarer: