lördag 17 december 2011

Lite tidig såhär bara..

Klockan är morgon,eller mer natt känns det som. Vaknade redan klockan 05 idag och borde kunnat somna om. Men icke. Troja vandrade runt lite och jag vet inte om hon var dålig i magen igen (hon var bra igår). Var precis på väg upp för att ta reda på det, när sambon erbjöd sig. Han var också vaken och skulle ändå upp en halvtimme senare för att dra iväg och jaga älg. Tacksamt låg jag kvar och han drog direkt ut och for sen iväg,så något svar på hur det låg till vet jag inte... Hon är väl på gång att börja löpa när som helst. Hon brukar bli lite konstig i magen då och jag har även märkt av en viss "lommhördhet" som också bryukar vara typiskt för henne vid dessa tillfällen...

Men somna om kunde jag inte göra iallafall. En timme senare gav jag upp och kände att det var lika bra att börja dagen. Ska ju till farfar nu på morgonen/förmiddagen och desto tidigare man kommer iväg,desto mer tid till annat senare..Tänkte också passa på i den tidiga morgonen att åka förbi ICA Maxi. Fick sms om att en av mina julklappar till Sven har kommit med leverans igår,och jag gissar att köerna blir värre och värre för var dag nu,så en tidig lördagsmorgon borde vara bästa alternativet för att slippa folket...

Idag ska jag se om jag kan få tillgång till farfars genomförandeplan och hemtjänstens dokumentation om honom. Jag vet att jag har rätt till att läsa detta,frågan är bara hur sammarbetsvilliga de är att lämna ut det?;-)

Hörde ryktesvägen att det inte funkar så bra med just den biten,och det är en av anledningarna till att jag vill se pärmen. Jag vill ha så mycket kött på benen som möjligt inför mötet på onsdag,och jag vill se vad som är bestämt för dem att göra hos farfar till att börja med. I deras jobb ingår också att de ska skriva ner och påtala om de hittar fel,brister eller avvikelser som inte fungerar i farfars fall. DET är jag nyfiken på om något,då iallafall jag har en hel del punkter att anmärka på....

Därför mina vänner. Har slabbat i mig ett par koppar kaffe nu,ska borsta av täderna och göra mig anständig i håret,sen är det dags för rond 2 i detta spelet...

Inga kommentarer: