måndag 26 december 2011

God morgon världen

Hemkommen för denna helg från jobbet. Trött  igen( precis det jag skrev igår,lyckan varar sällan länge på den fronten) och det känns skönt att vara ledig två dagar nu.

Har vart och fixat lite handling nu på morgonen,för nu var det dags att fylla på "vardagsförråden" igen. Åt ju julmatsrester så det sprutade ur öronen igår,så nu får det bli annat framöver.Har för den delen inte så mycket kvar heller,farfar fick ju det mesta i lördags. Skönt:-)

I dag på fm ska jag ta en sväng till farfar och nu innan är det bara att sätta igång med lite matlagning till honom. Var lite lat och tog fram lite färdigt kött och sås från frysen när jag ko hem,men tänkte även göra lite potatismos och ugnsbakad falukorv till honom. "Gubben" bör väl få i sig något annat än bara färdiga "korvar" med rotmos,gröt och ärtsoppa. Det är tydligen det han lever på nu när han vägrar hemtjänstmaten...Tack gode gud att han iallafall tagit till sig micron:-)

Om jag orkar i eftermiddag ska jag börja plocka ner julen lite smått. Ja,jag vet att det är tidigt,men jag vill ha tillbaka mitt hem i orginalförpackning igen.

 Jag gillar inte tomtar,inte små grejer överallt och jag gillar faktiskt inte det röda heller. Det skär sig mot mina ordinarie grejer i ljung och till nyår ska allt vara borta. Kanske får adventsljustaken stå kvar lite längre,den sprider lite vackert ljus och stör inte så mycket i fönstret;-)

Dags för mig att sätta fart. Imorgon är det vardag igen och bara några dagar kvar till nyår....

Inga kommentarer: