torsdag 22 december 2011

Fick till det (tror jag)

Börjar väl med mötet igår då. Kunde faktiskt inte gått bättre än vad det gjorde. Jag kände mig glad att få fram mina åsikter,få respons och ändring på beslut. Att tonen aldrig blev hög,aldrig upprörd eller ens småsur är förstås skönt,men det är lite kvar tills allt är i hamn.

Jag hade gärna skyllt hela situationen på hemtjänsten,men man ska inte vara allt för blind och se till helheten. En hel del har jag faktiskt pappa att beskylla för,det är ju han som faktiskt inte beställt tjänsterna ordentligt (det var detta jag var rädd för,men jag har ju inte vetat).

Däremot tycker jag ändå att personalen har gjort ett dåligt jobb när de inte kunnat torka av en bänk de sett var smutsig,inte kollat över vad farfar klarar själv (och sagt till oss om det),samt att de litat på honom när han sagt att han gör vissa saker själv (handlar/diskar tex) som han inte klarar ut.

Men nu ska det vara ordnat. Handläggaren gick med på alla saker jag tog upp och därmed får jag mina rätta beslut på papper. Nu har han upplockning/röjning/torkning av kök och toa varje dag,övrigt städ två ggr i månaden,tvätt varannan vecka,handling varje vecka. De ska plocka iordning hans tvätt,de ska slänga soppor,byta sängkläder,de ska vattna hans blommor,se till att han är hel och ren och inte har möglig mat i kylen. Låter helt okej enligt mig. Enligt handläggaren kommer allt börja genomföras till årets början,papprerna måste ju gå först och det är ju lite jul och nyårshelg nu precis...

Sist men inte minst,så är det ju då hemtjänsten som ska utföra detta. Gör de det,är jag nöjd och belåten,annars går vi vidare igen...Uppföljning kommer....

Men nog om det. Idag har jag en hel del på schemat,så jag ska inte sitta här och låta tiden rinna iväg. Vi börjar med långpromenaden till hunden,sen ska det betalas räkningar,slås in lite paket,städas,tvättas,fixas middag och lite annat smått. Tänkte också göra Janssons idag,vilket tar ganska lång tid för mig som får handskära varje stripa av potatisen. Äger nämligen ingen skärmaskin eller liknande som gör jobbet år mig...

Kanske återkommer jag med ett recept på Carbonara idag. Det är nämligen gott,lättlagat och blir dagens middag här hemma idag. Jag ser att jag verkligen slarvat med att få in en massa goa recept jag sitter och håller på i mina gömmor. Men trots att jag gärna delar med mig av dem,så är det faktiskt väldigt tråkigt att just skriva in recept.

Ha det nu gött så länge,kram på er

Inga kommentarer: