fredag 16 december 2011

Nu så....

Fick ett mail idag. Personen trodde jag var deppig och ledsen över mitt sista inlägg. Det var inte menat så,och därför vill jag ge mig till känna lite igen. Jag tror,att ni som läser, förstår att jag verkligen är stressad och pressad just nu. Men det är inte riktigt så illa som det låter,jag behöver bara lite "break" ibland,och då menar jag med allt....

Livet har vart riktigt tufft mot mig detta år,jag är väldigt öppen på bloggen,men skriver ändå inte ut allt. Vissa saker,personliga,kan jag inte få andra att  ta del av och därför kanske inläggen blir lite ofullständiga ibland....... 

Idag har jag dock haft en helt okej dag. Började morgonen med en skapligt lång runda med Troja. Regnet hade gjort lite uppehåll,men jag var seg och trött och orkade ingen elmiarunda för tillfället. Fixade lite hemma sen. Har städat,tvättat och vart lite social i telefon. Man hinner inte mycket på kort tid,och inte särskilt när Troja skräpar ner direkt....





Tog sen turen ut och gick elmia iallafall. Gött att komma ut igen,och hade turen att även få uppehåll denna gång. Hemkommen,tog en sväng till A6 för att inhandla lite grejer till Troja. Har även handlat hem lite julmat till nästa helg,så det känns ganska klart med allt ändå. Ligger före i schemat för en gångs skull. Men det behövs,nästa vecka är full igen....

Pyntet är på plats,Troja nybadad och rastad. Julmaten i kylen och de flesta julklappar inhandlat.Bara lite finjustering kvar och jag börjar känna mig nöjd för tillfället iallafall. Några dagar kvar till jul och jag ska nog hinna med allt även denna gång. Det doftar jul och jag har fått till pyntet lite bätttre än sist.





Sist,men inte minst. Har dessutom fixat till middag och kvällsmat. Plockade fram lite höstsvamp och stekte in med lite pytt i panna till kvällen. Gött att äntligen få smaka av lite:-) Dagen till ära,prövar jag även ett nytt recept till middag. Ni har säkert sett reklamen för såsen där man bara tillsätter lax. Detta blir dagens lunch och även farfars middag imorgon;-).....

Inga kommentarer: