fredag 9 mars 2012

Vart är räkorna?

Fattar inget... Förberedde min räkpaj,skalade räkor och satte in pajskalet för "förgräddning". Nu ska räkorna ( och resten ) i pajen och jag hittar dem inte.....Hur kan det vara möjligt? jag har letat i kylen,frysen,på bänken jag höll till,samt kollat av ugn och skåp( till och med kollat papperskorgen för eventuell förvirring). Inga räkor någonstans...Av ren frustration har jag även tagit en snabbtitt i alla rum här hemma. Men hallå,var är dem???. Måste leta vidare,för det här är katastof i minnet,de kan ju bara inte försvinna,det var bara en kvart sedan jag skalade dem.....



Fortsätter: De är verkligen borta...Har gått ytterligare runda i skåp,kyl,frys,bänkar och andra rum. Räkorna är borta!!! Jo,jag vet ju att jag har en här hemma som kan stjäla, men jag har ju hela tiden vart i köket,jag borde märkt om någon (Troja) stjält något...Kommer inte ens ihåg var jag la räkorna i för skål när jag skalade. Känner mig helt förvirrad och tog fram de oskalade räkor jag hade kvar. Långt ifrån att de räcker till rätten,men vad i helskotta är mina  färdigskalade räkor?


Ytterligare en stund senare: Räkorna fortfarande borta!!! Har gräddat pajen klar (med få räkor som jag hade kvar i frysen). Känns helskumt att de är borta.. Är dock nyfiken på den dagen jag hittar dem,hur hamnade de där (och hur luktar de då?);-)?....Den som lever får veta,ibland är jag nog mer förvirrad än jag tror själv;-)

Inga kommentarer: