onsdag 21 mars 2012

Lovley:-)

Vilket underbart väder det är:-) Jag blev så glad när jag kom ut idag på morgonen och vindarna var nästan ljumna.Ja,för er som inte bor just i Jönköping kan jag tala om att vindarna alltid blåser kalla från Vättern  här,och det kan skilja många grader på bara någon mil härifrån.Idag skriver jag in hela 15 plusgrader i skuggan klockan 13.30:-)

Eftersom jag vaknade riktigt tidigt idag och kom iväg tidigt ut på långpromenad,kom jag sen hem precis lagom till att solen lös in på balkongen. För mig är den en stor lycka att äntligen få sätta mig ute och få njuta av solen igen. Tror aldrig jag vart så blek som jag vart i år,då jag inte minns det år som jag inte solat solarium på vintern. Har för mig jag var iväg ett par gånger i höstas,men efter det har jag helt enkelt behållt mig i naturlig hudton.. Många är de gånger då jag hatat att se mitt bleka ansikte i spegeln,men jag har helt enkelt vart för snål nu. Under alla dessa år som jag jobbade extra på solariet ,har jag ju solat gratis. Att betala runt 70 kr gången nu är bara för mycket.

Så idag var det alltså dags för årets första balkongsittning. Underbart varmt när man kunde klämma in sig bland de inglasade fönstrerna och bara ha öppet för just solen. Ett par rykande heta koppar kaffe till detta,gjorde denna förmiddag till rena lyxen. Idag blev det bara att blunda och njuta,men snart är det dags att börja plöja igenom de böcker jag inte tagit mig tid att läsa på senare tid. Nu är det min årstid som kommer,jag älskar det:-)

Inga kommentarer: