torsdag 8 mars 2012

Och så kom vintern tillbaka

Jodå,inatt började den dala ner igen,snön.. Det var förstås väntat att det inte skulle bli riktig vår än,men varje gång blir man ändå lite besviken. Det finns inget bättre än de dagar som är fulla av solsken och visar att värmen är på väg. Jag saknar verkligen känslan av att få slänga av mig den klumpiga vinterjackan och plocka ner de tunga vinterkängorna. Men det kommer en vår,vi får bara ha lite tålamod till..

Men en snöig promenad har vi avverkat nu,och idag är jag lite extra stolt över min lilla prinsessa.Jag har ju lite problem vad det gäller att hon inte ska dra iväg på hare när hon är lös. Ett beteende jag vet är jättesvårt att komma tillrätta med om man inte övat och tragglat sen hundarna är små valpar. Idag var hon lös en sväng och gick och nosade i gräset, bara ett par meter från mig. Upp skuttar en hare och Troja börjar springa efter. Jag kastar kopplet efter henne och ropar NEJ,STANNA! Ta i trä och hon löd mig.! Vet inte om hon eller jag blev mest förvånade över detta,för jag såg att hon så gärna ville fortsätta springa. Det har inte hänt på alla de år jag haft henne ,och då lovar jag att jag både skrikit och kastat kopplet många gånger  efter henne för att bryta beteendet. Känner mig stolt som hundägare idag,även om det nu bara råkar vara en engångsfötreelse;-) En stor guldkant i min vardag idag:-)

Annars är jag bara riktigt trött idag. Kunde inte sova något innan jobbet igår och natten har kännts lång. Ett par av mina boende har vart vakna,men det har överlag vart lugnt och förflutet väl. Snurrigast har jag nog vart själv,då jag delade fel medicin nu under morgonen. Inget allvarligt,men i mina ögon SKA det inte hända. Man ska vara jättenoga med medicinerna,alltid. Man får lite dåligt samvete när man gör fel,men i detta fall var det inget allvarligt. Jag gav en tablett som personen ska ha varannan dag på fel dag bara. Jag var nämligen helt "säker" på att det var onsdag idag och det var dags för denna medicin. Men helt mitt fel,man ska titta efter ordentligt och inte gå på vad man tror.. 

Men annars är allt lugnt. Ska faktiskt krypa ner nu och försöka sova några timmar för att orka nästa natt också. Sen är det ledig helg och efter vad jag "hört" ska det återigen bli temperaturändring. Sol och många plusgrader med början nu till helgen, har "de" sagt på SMHI. Tänk om man kanske kan få årets första solning på balkongen  redan nu till nästa vecka?. Knappast i bikini kanske,men kanske lite i ansiktet iallafall:-)Längtar....

Inga kommentarer: