tisdag 13 mars 2012

Räkornas mysterie

Det hela blev inte så konstigt. Räkorna som skulle användas till räkpajen i fredags,ja de hamnade nog trots allt i Trojas mage. Då jag gick och tänkte på de här räkorna nästan hela kvällen kom jag tillslut på hur det var. Jag var inte i köket hela tiden. Inte heller la jag räkorna i någon skål!

Jag hackade ner räkorna lite på en skärbräda och lät dem ligga  kvar där tills de skulle i pajen. Medans pajskalet stog i ugnen gick jag dessutom och tog en dusch. Räkorna var naturligtvis borta från skärbrädan redan därifrån,men eftersom jag både satt vid datorn och lät skalet kallna lite innan jag skulle göra den färdig sen,så kändes det väl som att jag var i köket i hela tiden... Tjuven är Troja och kvällens räkpaj var fattig på räkor,men god ändå;-) Så kan det gå om man inte tänker efter före...

Inga kommentarer: