fredag 30 mars 2012

Datorn tar över

En vanlig morgon med lite datortid tillsammans med kaffet. Förr i tiden satt folk med morgontidningen i handen,idag är det datorn som gäller.Nja,det finns säkert många som har kvar sin morgontidning också,men jag är inte en av dem. Ska väl erkäna att jag inte är den som är superintresserad av allt som händer i världen,men genom att bläddra igenom JP på jobbet,kolla genom Aftonbladet och J-nytt på datorn,så har jag iallafall fått mig en uppfattning om något särskilt skulle ha hänt. Det räcker för mig. Ganska sällan jag fördjupar mig i något mer än så.

Igår bakade jag kakor. Tänkte jag skulle vara snäll och ge farfar lite nybakt på söndag. Vet inte än om jag lyckades till hundra,men jag har för mig de ska smaka som de faktiskt gjorde.

 I min blogglista här till vänster hade en av bloggarna gjort Kolakakor (En smak av Karin). Dessa kakor minns jag så väl att jag ätit hos farmor,men även på många andra ställen. En jättelätt kaka att göra, och jag gjorde ett eget försök igår. Inte efter hennes recept,utan efter ett annat som jag hade i mina gömmor i skåpet.

 Jo,då. Kakor blev det,men efter att ha provsmakat ett par kanter höll jag på att få kväljningar. Alldeles för söta för min del! Jag fattar inte att folk kan älska kakor så..Men å andra sidan behöver ni inte bli avskräckta,jag tycker mazariner och en massa andra kakor är för söta också,socker är inte min grej helt enkelt och jag tackar gud för saltet istället;-) Ni ska få receptet sen idag om ni är sockerälskare och vill pröva..

Annars finns inga planer för dagen. Ska väl snart vandra ut med vovven och sen brukar dagen bara rulla på. Det är ju fredag,så egentligen borde jag försöka knåpa ihop något gott till kvällen. Men just nu har jag idetorka,vet inte ens vad det ska bli på middagsbordet idag.

Nåja,vi får se,dagen är ännu ung, och med det önskar jag er en trevlig helg så länge:-)

Inga kommentarer: