tisdag 27 mars 2012

Mysig söndag

Trots att jag nu inte alls fick min "skönhetssömn" under lördagsnatten,så blev det en otroligt härlig dag under söndagen. Jag gjorde lite lyxfrukost på morgonen och satte mig väl tillrätta i solstolen på balkongen. Började läsa en supermysig bok jag haft legande här hemma som handlade om herrelösa hundar och lite "romantiskt tjafs"om hur människor,hundar och tragedier förde samman dem alla med nya ägare och romanser. Hela förmiddagen satt jag i solen med näsan i boken och slurpade kaffe. Härligt:-)

Under eftermiddagen tog jag mig i kragen och rensade ur min garderob. Det ska vara loppis på "träffpunkten" inom mitt jobb,(om bara några dagar,)och då försäljningen gick så dåligt nu det sista på fb,så slängde jag ner allt + nyutrensade kläder och skänkte bort. Känns ändå bra,då man vet att pengarna går till något bra, och till den grupp människor jag jobbar med :-)

När Sven kom hem under eftermiddagen hade jag nästan läst ut boken och efter att han hoppat in i duschen så for vi iväg till Soya (en kinaresturang) och åt mongolisk buffee. Denna buffe är en riktigt höjdare ,och trots att den funnits i många,många år nu,är det alltid lika gott att ta en sväng dit och äta sig proppmätt;-).

Efter detta for vi vidare till Huskvarna och hyrde film. Jag som var proppmätt och dödstrött,höll mg faktiskt vaken till halv elva med en bra deckare på tv.Magen bubblade av all mat och jag kröp ner under värmefilten med tända ljus och bara mös. Somnade lyckligt in efter en supergo helg.

Inga kommentarer: