fredag 16 mars 2012

Bikiniproblem

Ännu ett lyxproblem jag har. Jag brukar inte vara så himla kräsen med vad jag har på mig,men just en bikini har jag ganska stora krav på. Anledningen är förstås att man ju nästan är naken och visar både det ena och det andra. Och med det ena och det andra menar jag valkar och skavanker på kroppen;-)

Jag behöver en ny och det verkar omöjligt att hitta en jag skulle trivas med. Många problem dyker upp. Först och främst finns det set med både över och underdel,eller så får man välja att sätta ihop delar själv. Jag vill ha samma färg och därför gärna ett set. Där dyker problem två upp. Storleken!

Antingen är överdelen bra,men trosan för stor,eller så blir det förstås omvänt. Inte kan man dela storleken på ett set heller. Är folk verkligen stöpta exakt likadant? Jag är inte speciellt stor över "röva",men är bred på överkroppen. Funkar inte med samma storlek på båda.

Kvar är då att sätta ihop en egen överdel med en egen underdel. Ja,då hittar man en snygg överdel men ingen underdel som är snygg, eller vice versa. Det finns de som är snygga förstås (om man är 20 år och har en snygg,smal och vältränad kropp),men då kommer nästa problem,min kropp ser inte ut så! Jag vill ha något som döljer någorlunda magvalkar och inte är för lite tyg i grenen,men samtidigt inte ser för "tantig" ut. 

 Överdelen är nästa problem. Jag vill inte ha utstickande fläsk på sidor och rygg om den är för trångt tilltagen runt om. Inte heller vill jag ha utan bygel så tuttarna hänger neråt;-) Inte heller vill jag ha de där konstiga formerna på en del överdelar där tuttarna kommer peka åt var sitt håll. Men hallåååå,var hittar man en snygg vanlig bikini till min kropp och mina önskemål??!!

Inga kommentarer: