onsdag 21 mars 2012

Loppisprylar

Lägger ut sak efter sak,men det går så trögt nu att jag börjar ge upp. Ett par saker sålda,men alldeles för många kvar. Trots detta så känns det ganska skönt att ha börjat riva i allt och börjat få det ganska tomt på vinden igen. Har även börjat rensa i klädgarderoberna här hemma och lagt ut ett par plagg. Kläder har jag ganska svårt att skiljas ifrån,men jag måste börja bli lite realistisk även med dem.

Nummer 1 så kommer jag aldrig bli yngre igen. De kläder som är lite väl ungdomliga kommer jag aldrig sätta på mig med gott samvete igen,hur snygga jag än tycker de är egentligen. De passar inte på min åldrande kropp längre;-)

Nummer 2 så kommer jag aldrig bli smal. Jag kan gå ner i vikt och väga mindre,men att tränga in mina valkar i något tigth och figursytt kommer inte heller hända. Ungdomens år är borta och min då så platta mage kommer nog inte heller någonsin bli så platt igen...

Nummer 3 Alla dessa kläder som är nya,men som jag inte gillar av någon anledning. Vad ska de hänga i min garderob och ta upp plats för? Gillar jag dem inte nu,så kommer jag antagligen inte gilla dem nästa år heller.

Det är dags att rensa vidare och göra sig av med överflödet helt enkelt...

Inga kommentarer: