fredag 16 mars 2012

Sätter igång kroppen på on...

Trots en del ledigt denna veckan med underbart väder,plusgrader och små trevligheter,så är jag trött och seg. Har svårt att komma igång och ta mig för något. Känns som jag behöver lite ombyte och uppfriskningar,men vet inte riktigt hur jag ska hitta dem. Gick elmiarundan nu på morgonen och gick och tänkte på hur många gånger jag traskat mina steg på denna mark. Det är nämligen så att Troja faktiskt fyller 5 år idag och i minst 4 år (hon var 7 månader när jag köpte henne)har jag nästan dagligen vandrat denna runda. Kanske inte riktigt varje dag,men iallafall i snitt 4-5 gånger i veckan. Inte konstigt att både jag och Troja blir trötta på livet ibland;-)

I helgen är det dags för jobb igen. Inte mycket nytt där heller. Visst händer det saker ibland även där,men inget som direkt lyser upp tillvaron och ger någon kick. Samma boenden,samma personal,samma rutiner. Samma hjulspår,tryggt och skönt,men knappast så man hoppar i taket av glädje...Trivs ju bra,men saknar något just nu...

Och som vanligt är det då dags för ett besök hos farfar till helgen också. Samma visa där. Klart farfar ska få min hjälp,klart farfar ska få min tid en liten stund,men inte heller detta är speciellt upplyftande. Laga mat,diska,röja,dricka kaffe och prata om samma saker som förra helgen...

Och samtidigt tragglas det med vikten. Äter fortfarande mina Kesomackor och börjar känna en viss avsmak mot detta "pålägg". Ger upp ibland och äter annat,vilket betyder att vikten bara står helt stilla.. Ingen motivation här heller...

Nä,nu får det snart hända något riktigt kul. Jag behöver något upplyftande,något friskt i mitt liv. Är faktiskt enormt sugen på att shoppa mig en ny garderob med kläder,men har så pass mycket förnuft att jag avstår det också. Här ska sparas till framtida drömmar och några klädesplagg gör mig inte gladare än för stunden. Har ju bestämt mig för att slita ut det jag har(och det är mycket) och köpa minimalt. Bara köpa sådant som jag verkligen behöver. Är dock stolt över mig själv som endast köpt en onödig pryl på flera månader, och det var tavlan jag beställde på Troja nu för någon vecka sedan...

Ställer om min kropp från off till on. Nu får jag styra upp mig till jobbarhelg!

Inga kommentarer: