tisdag 6 mars 2012

Härligt

En solig och småkall dag,men jag gillar det. Det behöver inte va 15 plusgrader i början av mars,även om jag längtar till värmen också. Har nu hunnit avverka hälften av dagen och känner mig rätt nöjd. Troja har fått sin långpromenad och verkade pigg och glad idag. Tidsplanen är hålld och dockvagnen levererad. Det är faktiskt kul när man ser att människor blir glada av saker man inte vill ha längre. I detta fall var det en tjej som ville ha en vagn till sin son. Hon blev superglad när hon hittat min, som inte var råsa eller fulla med "flickiga detaljer".Hon hade haft en likadan själv när hon var liten...

Jag önskar ibland jag visste vilka människor som är riktigt fattiga och i behov av saker,det hade vart så kul att kunna glädja dem med gratisgrejer jag har. Jag menar nu inte dem som bara vill ha billigt för att de ska fynda på någon annan,utan tänk att få komma till en familj som knappt har råd med något annat än mat varje månad,och få ge deras barn en massa leksaker...Jag tänker likväl på alla böcker (för barn som lärt sig läsa).Kanske sitter det en flicka någonstans som älskar att läsa,men som aldrig får några böcker av sina föräldrar. Här sitter jag med böcker jag inte vet vad jag ska göra med,slänga eller vad ska de ligga här för? Mycket hästböcker,så inget jag tror Devin vill ha heller. Han har fått de som jag tror kan vara kul för honom. Någon som känner någon får gärna höra av sig inom en snar framtid,för snart åker de till tippen de också...

En födelsedagsfika hos Björn har det hunnits med idag också. Ett snabbt besök,då han var sen hem,och jag skulle iväg tidigt igen. En blomsterkvast och lite hemlagat fick duga som "kärlekspresent" idag. Huvudsaken är iallafall att man träffas,inte hur lång tid det tar. Björn är den släkting som står mig närmast. Skulle nästan gå i döden för honom. Trots att han gärna vill visa sig lite "hård" ibland,så förstår jag honom som få andra. Jag kan tycka han resonerar dumt ibland,gör dumma saker,men ändå är han min kära bror. Jag sa det till honom idag,att jag ofta tänker på honom,men ibland rinner tiden iväg när man inte hörs av. Hans ord tillbaka värmde. Han sa : Vi vet var vi har varandra ändå. Det känndes så tryggt att höra dem orden. Att man finns för varandra,men inte har en massa krav på att vara i varandras närhet precis jämt.

Träffade också Devin idag.Min lilla brorson växer så det knakar,men han har blivit ett envist barn numera. Fortfarande är det lätt att få honom att skratta och vara glad,men han har också fått ett hiskeligt humör;-).Passar det inte med något,ja då hörs det..Han är väldigt osäker på Troja,trots att de träffats sen han bara var några veckor gammal.Troja är lite påflugen,men har ändå blivit lite bättre nu. Däremot blir hon antagligen orolig när Devin skriker, och vill "trösta" med en slick. Detta gör Devin antagligen både sur och lite rädd och får istället motsatt effekt. Inte lätt att skälla heller,då hon ändå menar väl .....

Dags att sätta igång med middag. Tar det smidigt idag,då jag sparade några köttbullar hemma av de Björn fick sen. Lite sås och potatis till det så är det snabbt understökat...

Inga kommentarer: