måndag 19 mars 2012

Tvättstugesur!

Alltid lika skönt när det är måndag och man gått av helgens pass. Jag är dock bara ledig imorgon innan det var dags igen för två nya pass.

 Men nu börjar det ändå närma sig det bästa veckan på mitt schema,långledigheten. Jobbar måndag och tisdag nästa vecka också,sen kommer den:-)

Precis innan jag skulle åka hem idag på morgonen började det hagla ute. Inte så farligt tänkte jag för mig själv,för att en minut senare titta ut och det var rena snöstormen istället. Jag fick faktiskt sopa av bilen innan jag kunde åka hem idag, och vägarna var ordentligt sliriga och hala. Jag väljer att kalla det aprilväder,för i mitt sinne är det vår och mars är utsuddat för detta år;-).

Lika snabbt som det började snöa,slutade det igen. Vindarna är förvisso kalla idag,men nu strålar en varm och stor sol till en klarblå himmel. Det gör mig glad:-)

Jag började ändå morgonen med att bli ordentligt uppretad i tvättstugan. I går kväll var jag nere och tittade på tvättavlan där man sätter upp tider. Ledigt idag på förmiddagen, innan min tid började på eftermiddagen. Glad i hågen rev jag därför ner gardiner,filtar,sängkläder och en massa annat jag hittade i lägenheten,och  skapade mig en ordentlig tvätthög som skulle avverkas idag. Tanken var ju att börja tvätta nu på morgonen och ha lite extra tid till allt extra jag plockat ihop.

För andra gången i rad har då min granne,vi kalar henne nummer 6, som tvättade igår kväll bokat om sin tid till morgonen idag också. Jag kommer ner strax efter 07 med en jäkligt tung tvättkorg och ingen tvätt i maskinerna,men i torkskåpet är det fullt med tvätt ,men den är torr. I tummlaren ligger också torr tvätt som är klar. Med andra ord har hon bara inte orkat vänta igår kväll tills den blev torr,bokat om tiden och låter den ligga hela dagen idag (precis som hon brukar). Jag som har lite koll mot parkeringen vet att hon brukar dra iväg till jobbet vid 08. Så även idag försvann bilen vid samma tid. Det gör mig irriterad!

Fräck som jag är började jag därför tvätta. Vet av erfarenhet att hon ibland,om hon inte glömmer,brukar åka hem på lunchen och hämta upp sin tvätt. Jag har redan packat ner den åt henne;-).

 Jag drog sen iväg och klippte mig,var borta någon timme och drog sen ner till tvättstugan igen. Då ser jag att en av maskinjävlarna är sönder också. Min tvätt är pissblöt och det var bara att köra om den igen. Blä!!!! Blev inte riktigt den "fina" och "smidiga" tvättdag jag hade räknat med.....Blir väl till att springa hela dagen nu med bara en fungerande maskin och tvätt upp till knäna. Trött jag blir.!

Inga kommentarer: