torsdag 8 mars 2012

Filosoferar,del 2

Åh,kan inte låta bli... Del två på människotänkande inträffade idag:

Jag var ute med hunden och på långt håll ser jag en kvinna och en lös liten hund (en långhårig golvmopp (skulle kunna vart en Tibitansk spaniel eller något). Jag säger inget,hoppas bara på att kvinnan ska ta sin hund, jag saktar ner på stegen för att ge henne tid till detta. Hör hur hon ropar på hunden,som är "döv". Fortsätter gå och kvinnan springer ifatt sin hund (ett plus till henne). Lagom till att vi möts gör hennes lilla golvmopp utfall mot min,morrar och bär sig allmänt dumt åt. Hundar är individer,jag bryr mig inte så mycket om andra hundars beteende, så länge kvinnan/ägaren har hunden i koppel och inte kommer fram till oss och tar risker,det är hennes problem med sin hund.. Troja raggar lite, men som vanligt bryr hon sig inte nämnvärt om mindre raser.

Då hör jag henne plötsligt säga: Ska vi låta hundarna busa och leka?

Öhhh,hur tänkte hon nu? Två hundar som morrar,raggar och gör utfall mot varandra för att slåss?

Ironi från mig: Jamen självklart släpper vi ihop dem,är din vetrinär -och- livförsäkrad ordentligt?

Jag drog en nödlögn om att min inte gillar tikar (sant) och att hon löper och inte bör träffa hanhundar (nödlögn)... Men snälla nå´n tänker inte folk alls?

Inga kommentarer: