söndag 18 mars 2012

Mot Forserum

Tar en liten andningspaus medans jag väntar på att potatisen ska koka klart. Snart dags att fara i väg mot Forserum,något som jag egentligen inte har någon större lust med alls idag. Jag är riktigt trött ,regnet strilar sakta ner i ett grått landskap och det låter så himla skönt i mina tankar att krypa ner och bara få sova lite.

Men jag ska försöka få det undanstökat fort idag,så snart är jag nog hemma igen. Jag brukar ju lägga sista handen på maten (typ koka potatisen och steka eventuellt tillbehör)hos farfar,men har gjort allt hemma idag. Lite mer disk i form av bunkar blir det,men i övrigt tjänar jag en hel del tid på det. Har gjort så mycket mat till honom nu att jag tror jag skulle kunna strunta i att laga något på ett par veckor.

 Nästa vecka får det istället bli att bara åka dit och plocka fram från frysen och koka potatis till tillbehören. I hans frys finns nu spenatstuvning,färdigstekt falukorv,färdigstekt bacon,kålpudding,köttbullar,färdigstekt pölsa,köttgryta,dillsås,gräddsås,samt att jag fyller på med lite  till idag av min matlagning från helgen.
I nödfall har jag ju också köpt några färdigrätter från affären,så mat finns det nu iallafall;-).

Nähä,ett helt meningslöst inlägg,men mer ork finns inte. Ville bara titta in,säga "hej" och få sitta en stund innan nästa "arbetspass" börjar. Ska ta en snabbdusch nu innan jag åker iväg bara. Go söndag på er:-)

Inga kommentarer: